michaelajohansson.blogg.se

JUNI,JULI, AUGUSTI

Publicerad 2014-08-05 17:14:22 i Allmänt

Hela året har jag väntat på...
Ja och nu är ni snart över, sommarmånaderna.
För ett år sedan satt jag och bet på naglarna och var så nervös för att snart bege mig till andra sidan jorden, närmare bestämt Sydney, Australien. Tiden sen dess har sprungit iväg, helt galet! Vilket år det blev :) Resan blev fantastiskt, träffade så mycket trevliga, konstiga och roliga människor. Kom hem från resan, åkte skidor, tränade och jobbade.
Och sen sommaren är nu snart också över, den har mest bestått av jobb och jobb. Men samtidigt har vi varit ett skönt gäng som varit iväg hela sommaren, så det har inte varit så tråkigt ändå.
Nu sitter jag här, efter en vecka som "arbetslös" och bara försöker njuta av att ta dagen som den kommer. Vilket jag inte är så bra på, då jag lätt blir stressad och rastlös och bara vill hitta på saker. Men jag försöker, försöker också att träna endel nu när jag har tid.
Men i oktober händer det grejer. Inte som förr om åren, att jag ska ut och se mig omkring, resa runt och bara "glassa" som dom flesta ser det ;) Nej, jag har skaffat lägenhet i Jönköping, så nu ska man bli "stadsbo" på riktigt. Och förhoppningsvis få ett riktigt jobb, som inte är ett säsongsjobb så man bara får jobba några månader hela tiden, utan verkligen få en riktig vardag. Jobba, umgås med vänner, familj, åka på små"resor" och bara ha ett normalt liv.
 
För många låter det säkert tråkigt! Men för mig känns det som lyx!! Efter att ha bott i en resväska de senaste 8 åren känns det riktigt skönt att få ett riktigt eget hem, där man kan packa upp sina saker och bara känna sig hemma. Få en kompiskrets och rutin på dagarna! Det ska för mig bli riktigt skönt och roligt, tro det eller ej :)
Kommer säkert sakna att resa runt och göra nya saker hela tiden, men samtidigt måste man väl någon gång lugna ner sig och bostätta sig någonstans och känna sig hemma. Och det känner jag mig mer än redo för! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michaela Johansson

I denna bloggen skriver jag om mina äventyr i livet, jag började med Japan och skidåkning. Nu kommer jag skriva om mitt liv i Australien, välkomna!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela