michaelajohansson.blogg.se

1 vecka

Publicerad 2012-11-27 20:23:18 i Allmänt

Vissa kanske har undrat över, vad hände i förra inlägget, helt tomt. Då kan jag nu berätta för er att jag la mig i sängen tidigt i söndags, helt slut efter innebandyträningen, tog upp telefonen och insåg att jag bara hade 5 arbetsdagar kvar, alltså bara en vecka(!!). Började skriva ett inlägg om allt möjligt och uppdaterade, men vad som hände sedan vet jag inte. Ingen text fanns kvar så långt ögat kunde nå och jag orkade inte skriva om. Och så visste jag inte heller hur man tog bort inlägg man redan gjort, så jag lät det vara, lite som en cliffhanger ;)
 
Nu är jag iaf på banan igen och idag kan jag VERKLIGEN döpa mitt inlägg till 1 vecka, för idag om en vecka sitter vi i Funäs. Jag längtar som en tok och vill åka nu,nu,nu!
 
Helgen var lugn, blev ett backintervall pass uppe på Isaberg, trodde mina ben skulle skakasönder på vägen ner sista gången. Dom var verkligen som överkokta spagettis.
I söndags kom emmie och vi testade våra lavinprylar, känns bra att båda nu vet lite mer hur dom fungerar och hur man gör. Så vi kan hitta varandra om det skulle bli skarpt läge (vilket vi hoppas att vi slipper uppleva!!) Efter det åkte vi till Roupez och beställde det sista till resan, våra stighudar. Så nu är det det ända vi väntar på, sedan är vi redo för resan.
Fick ett meddelande i lördagskväll att mina bindningar hade kommit till shopen i Hamra, så när jag kommer upp blir det att slänga på dom och provåka grejerna och se om dom håller måttet även åkmässigt, inte bara för syns skull :)
 
Och som sagt, nu är det bara 3 dagar kvar på Hestra Handskens lager, men det är endel kvar att fixa innan jag åker, några stora ordrar som ligger och väntar. Men det ska väl hinnas med med lite hjälp från brudarna!
 
Som vanligt blir sista veckan hemma hektisk! Imorgon blir det sista jobbet som PT på ett tag, sedan kolla på hokey i Nittorp. Torsdag blir det att packa, fredag åker jag till Maria i Göteborg och stannar till lördag. Söndag packning och såklart gå julskyltningsprommenaden (långt ord det där, hmm..) och sen är det måndag, den börjar med massage innan den avslutas med familjen för att på tisdag morgon sätta mig i bilen till Funäs. Men första stopp, Falsketa och Amanda! :)
 
Träffade förresten med Jossan igår, som äntligen är hemma från Australien (tyvärr åker vi ju om varandra) vi satt och pratade igenom de sista veckorna vad som hänt och sedan tog vi oss till gymmet för ett biceps, bröst och mag pass. Så jag hoppas hon sitter hemma och kvider av ondhet i musklerna idag ;)
 
Ha en bra vecka så blir troligtvis nästa uppdatering ifrån Funäs, vintern och i bästa sällskapet!

Kommentarer

Postat av: Jossan

Publicerad 2012-11-27 21:36:06

Om jag gör....
:D

Postat av: Nina

Publicerad 2012-11-30 09:11:44

Tack för i onsdags - både jag och Linda var supernöjda med upplägget, genomgången av passen och att vi fick prova på övningarna ordentligt! Nu har vi lite att jobba med i vinter (Mitt första mål är att kunna göra fler tricepsress mot vägg... Oj oj oj... Tungt!!!).

Är lite nyfiken på hur du kör när du kör ett backintervallpass på berget? Berätta gärna om/när du har tid!

Kommer sakna dig "här i krokarna" men vi hörs ju på mail osv. om det är något.

Ha det toppen, god jul och allt sånt också! KRAM

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michaela Johansson

I denna bloggen skriver jag om mina äventyr i livet, jag började med Japan och skidåkning. Nu kommer jag skriva om mitt liv i Australien, välkomna!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela