michaelajohansson.blogg.se

Här ska skrivas..

Publicerad 2012-10-14 01:22:00 i Allmänt

 Okej, nu ska jag ta tag i detta. Har varit väldigt emot bloggande (även fast jag sitter som klistrad framför andras bloggar). Men nu känner jag att jag har något som jag kommer kunna skriva om, inte bara för eran skull, utan även för min egen skull och att ha som mitt eget minne.
 
 
 
Jag har pratat MÅNGA år om att jag vill åka till USA, Kanada eller Japan och åka skidor. Pudra riktigt ordentligt. Efter en säsong i Funäsdalen kände jag äntligen att det var dax att göra detta till verklighet. Men efter omständigheter, ingen att åka med och en ny säsong i Funäs såg det ut som att mina drömmar åter igen skulle läggas på is. Men nej! Jag hittade resepartner, vi kom överens om ställe och allt löste sig, på bara en dag!
Så nu är resan bokad, boendet betalt, grejerna beställda och humöret på topp! Japan, snart kommer vi.
 
Fick med mig en gammal (okej så gamla är vi kanske inte, men ändå) skidkompis, Emmie. Känns skön att åka med någon som man vet är på samma nivå som en själv. Kanske inte har åkt jättemycket riktigt puder innan, men det man har åkt har varit fantastiskt, så nu ska våran resa snart börja.
 
Den 6 Januari lyfter planet från Göteborg för att ta oss till Japan och Niseko. Där ska vi tillbringa 23(?) dagar och resterande 4 dagar på resan blir i Tokyo för att få se lite annat av Japan. När vi ändå är där.
 
Men innan detta ska även Funäs hinnas med ett tag. Var idag i Jönköping och träffade 2 av 3 av mina kommande arbets- och boendekompanjoner. Pratade om vad som behövde fixas tills vi drar i december. Tror vi blev lite klokare iaf. Så där kommer jag tillbringa hela december och någon dag i Januari innan jag drar mig vidare till Japan, för att sedan den 7-8 februari återvända till mina homies och göra klart säsongen.
 
Känner på mig att detta kommer bli en kanon höst/vinter/vår!
   
 
försöka dela med mig om alla mina äventyr i både ord och bilder, bjuder här på lite gamla skidbilder. Bara för att få lite känsla, för det är faktiskt inte alls länge kvar! För att vara exakt 84 dagar (eller 2015 timmar/ 120892 minuter) det kallar jag nära!
  
 
See ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michaela Johansson

I denna bloggen skriver jag om mina äventyr i livet, jag började med Japan och skidåkning. Nu kommer jag skriva om mitt liv i Australien, välkomna!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela