michaelajohansson.blogg.se

Nya skidor!

Publicerad 2012-10-24 20:32:35 i Allmänt

Efter mycket tjat från en viss person (Amanda;)!) så kommer här ett nytt inlägg.
 
Efter en jobbig dag på jobbet, där mycket har gått fel, eller ja det har i alla fall inte gått bra. Övertiden är spikad 3 veckor framåt vilket är bra, men samtidigt lite jobbigt. Men jag leder faktiskt min och Agnes "röding" tävling, ÄVEN fast det är jämt. Det kan gå precis hur som. För er som säkert inte fattar någonting så har vi en tävling i vem som packar mins fel, alltså för varje fel man gör får man en "röding", vilket ger ett streck på den lilla vita lappen. Och innan dagen hade gått stog det jämt(!), vilket betyder att vi båda är lika bra. Eller kanske dåliga?! ;)
 
Efter en dag med mycket konstigheter kände jag att kroppen även idag var sliten och inte ville göra mer än nödvändigt. Vilket ledde till en dusch efter jobbet för att sedan få "gó middá" hos mormor. Efter det tog jag mig en tripp till Isaberg och Roupez, våran skidshop i Hestra. Mamma jobbade ikväll så tänkte passa på och träffa henne lite och alla andra trevliga prickar som jobbar där. Så fort man går in genom dörrarna känner man sig hemma, alla pratar med alla, skämtar och är glada! All kredd till er som får en att känna sig välkommen!
 
Men för att komma till saken. Dagen började ju som sagt var inte såbra med en jobbig dag på jobbet (tisdag skulle man kunna kalla den). MEN när jag kom in genom dörrarna och kände denna atmosfär och att dom sedan säger till mig att mina skidor har kommit! Kunde det bli en bättre kväll?!
-NEJ!
Känns som att vintern kan komma nu, skidorna är alltså hemma. Och inte nog med det, dom är ju snygga också. Och förhoppningsvis väldigt bra också :)
 
Stod och pratade med Emmie(My Japaneese friend) också, båda två känner att Januari nu är mer än välkommet. Nu vill vi åka!
 
Väl hemma sitter jag nu här, framför datorn, med massor av träningsprogram som ligger och vänar på att jag ska fixa dom, bonde söker fru på tv:n, varmt vatten i vattenkokaren och sist men inte minst, med pjäxorna på!
Känns att benen lever om jag säger så, trampdynorna börjar sticka och smalbenen kommer säkert vara ömma efter detta. Men det är SÅ mycket bättre än att dra på sig sina tävlingspjuck det första man gör. Kanske man ska göra förresten, ta på sig det mest obekväma, vänja benen och sedan ta på sig sina stövlar (ja jag kallar mina pjäxor för det, för dom är så sköna i jämförelse) istället. Eller så kanske man ska ha på sig dom sköna o bara njuta en höst av att inte behöva pressa ner fötterna i sina trånga, försmå pjäxor.. Ja så får det bli! Fast jag ska inte klaga, gärna ha lite ont, det är det värt med allt roliga man sedan kan ha!
 
På lördag ska jag till Jönköping på Sport mässa. Hoppas att det finns något roligt, kanske lite ny inspiration och nya ideer. Det behöver man alltid!
 
Men tills dess är det två jobbdagar kvar, imorgon blir det antagligen en lugn kväll för att kroppen ska få återhämta sig helt. Och på fredag blir det återigen sjukgmnasten för att försöka få ordnind på ryggen innan man drar iväg och ska klara av en hel vinter mer roligheter!
Sen skadar det inte om det kommer lite snö även här nere. Hörde någon skvallra om snö imorgon. Gärna för mig!
 
Hoppas du är nöjd nu Mandis;) och ni andra med såklart!
 
Ha en bra kväll! :)

Kommentarer

Postat av: Mandis

Publicerad 2012-10-24 20:38:15

Alltid nöjd efter uppdatering vet du ;) forsätt så nu då michis, och släng in lite ny träningsinspiration åt mig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michaela Johansson

I denna bloggen skriver jag om mina äventyr i livet, jag började med Japan och skidåkning. Nu kommer jag skriva om mitt liv i Australien, välkomna!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela