michaelajohansson.blogg.se

Vad händer?!

Publicerad 2012-10-25 18:55:15 i Allmänt

Det här trodde jag inte, att jag skulle skriva idag igen! MEN när man har något viktigt att berätta så är det väl bara att skriva på, antar jag.
Eller ja, ni får avgöra själva hur viktigt ni tycker att det är, men för mig är det det viktigaste!
Håll i er... Är ni med?!
 
Det har SNÖÖÖÖÖÖAAAATTTT!!!!!
 
Jag är helt överlycklig! Blir som ett litet barn på julafton när första snön kommer... och andra.. och tredje. Sedan brukar det ge med sig och jag bara blir glad.
 
Dagen började med att gå bättre än igår, vilket var tummen upp. Gick och packade lite handskar och ni kan inte gissa vad jag lyssnade på. Julmusik så klart, vad trodde ni?! Det är ju mindre än 2 månader kvar till julafton.
Gick och myste där på lagret, när man ändå inte ser ut så kan man ju faktiskt drömma sig bort och tänka att det är massa snö utanför. Sa till Agnes att det kanske egentligen vad för tidigt för julmusik, men att jag ändå kände att jag skulle kunnat julpynta nu på direkten. Men det tyckte hon var för tidigt ;) ..och jag med om jag ska vara ärlig! Sa att jag aldrig julpyntar (läs försöker) innan första snön har kommit.
Vi går utanför dörrarna på jobbet och jag börjar hoppa, himlen har öppnat sig. Men glädjedödare, som Agnes är så får hon mig att inse att det bara är hagel. Jag stannar genast upp och inser att mitt 5-års beteende kanske inte är riktigt normalt?!
Hoppar på cykeln och börjar trampa hemmåt, men då händer det. SNÖN KOMMER!! Det riktigt vräker ner, dock är det ju lite för blött för att det ska lägga sig ordentligt. Men jag såg knappt någonting där jag cyklade med världens största leende på läpparna, tillbaka i mitt 5-års beteende igen, och inser då att det faktiskt är helt okej :)
 
Går sedan vidare mot mormor där julmusten står på bordet.. timing? eller kanske bara ödet!
Hem igen och på med jumusik, och nu sitter jag här. Kollar ut på snön, även om det bara är lite kvar, lyssnar på julmusik och njuuuuter!
Kanske får bli julpynt ändå.. eller nej, vi får nog vänta lite.. iaf två veckor till :)
 
Avslutar detta inlägg med en bild på äkta lycka!
Norrland, släng er i väggen, vi har också snö!! (okej, jag är avundsjuk)

Kommentarer

Postat av: Lovisa

Publicerad 2012-10-30 15:04:31

Du är ju för söt Michan! Kom hit snart!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michaela Johansson

I denna bloggen skriver jag om mina äventyr i livet, jag började med Japan och skidåkning. Nu kommer jag skriva om mitt liv i Australien, välkomna!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela