michaelajohansson.blogg.se

arbetslosa i storstaden

Publicerad 2013-08-28 04:01:34 i Allmänt

Idag ar det en vecka sedan vi lamnade Sverige och tryggheten bakom oss. Och man kan verkligen saga att vi lamnade tryggheten. Sedan vi kom hit har vi kollat runt i hela Sydney, och da menar jag verkligen hela. vi har gatt fram och tillbaka i denna stad jag vet inte hur manga ganger. Dit maste vi ga for att fixa det och nasta sak att fixa ar helt pa andra sidan stan. Men man lar sig alltid nagat och snart hittar nog till och med jag. Tro det eller ej. Eller okej, vi ska inte overdriva, kanske far ga nagra manader till innan jag hittar. Tur Linnea ar med och ser till att jag och Lisa gar ratt ;)
 
Vi sitter iaf och soker jobb hela tiden, och an har inte en anda hort av sig. Eller okej, det har dom, men det ar bara massa konstiga jobb som tex att bli artist, servera i bikini och sant. Sa vi far val helt enkelt vanta. Fast, vi har faktsikt fixat jobb pa hostelet, vi ska stada for att slippa betala hyra, och det kanns bra. Det blir ju lite mindre utgifter!
 
Idag ska vi ga till lite olika resebyraer och kolla pa vad det kommer kosta for oss att aka runt lite och surfa osv. Sa vi vet hur mycket pengar vi har att leva pa tills dess. Troligtvis inte mycket alls, haha!
 
Det ar inte det lattaste att blogga ifran en osvensk dator, att hoppa over bokstaver och istallet skriva a och o, det ar inte latt. Men det kanske anda blir battre an det blir nar det kommer ifran telefonen med alla felsvavningar :)
 
Igar nar vi var ute och sprang sa sprang vi senare an vi gjorde sist, men samma runda. Alltsa dessa papegojor, dom ar helt sjuka. Satt i traden och skrek och lat som varldens stortsa lejon! Stackars Linnea sprang och hukade sig hela tiden sa att hon trodde dom skulle komma och bita henne i nacken, haha. Sa for er som ar fagelradda ar inte detta det basta landet att vara i.
 
Nej, nu ska vi ta oss en runda pa stan, IGEN! Vi borjar kunna det har nu.
Ha en bra dag dar hemma :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michaela Johansson

I denna bloggen skriver jag om mina äventyr i livet, jag började med Japan och skidåkning. Nu kommer jag skriva om mitt liv i Australien, välkomna!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela