michaelajohansson.blogg.se

Nummer hit och dit

Publicerad 2013-08-26 06:27:00 i Allmänt

 
Igår sov vi lite längre efter att ha varit ute och dansat hela natten. Vi hittade ett häftigt ställe med 6 våningar, bara massa dansgolv. när vi bäl hittat vårt favvo-ställe stod vi där och dansade i säkert 3 timmar utan någon paus. Några killar här ifrån sydney kollade först på oss och tänkte säkert att vi var några dumma idioter som stod där o dansade fult. Men helt plötsligt var dom som en i gänget och stod där med oss i flera timmar dom också. Det är inte lätt att dölja att man är svensk här. Det första dom frågade oss var om vk var svenskar för att vi hade converse. Så vi får nog köpa nya skor så dom inte misstänker oss. 
runt lunch igår var vi ute på en löprunda i parken. Vi tre tjejer, en park, strålande sol, operahuset i sikte och det coolaste. Papegojor!!! Dom flög runt där k träden, fram o tillbaka. Vilken grej! Sen gick vi till stan o åt frozen yoghurs, mums. Ochsatt vid operahuset o kollade på solnedgången! 
På kvällen letade vi upo internet o satt precis som nu och nördade oss ett tag. Innan vi gick hem och såg en film (okej jag somnade direkt, men dom andra kollade). 
Idag började vi med att gå till banken och starta ett konto. Nu sitter vi på biblioteket och har fixar de sista nummrena. så nu är det dax att ta tag i och söka jobb. Tur att det bara är måndag :)
Annars har vi det bra, vi försöker njuta av att vara här även fast vi fortfarande är trötta efter resan. Men det  lir nog snart bättre!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michaela Johansson

I denna bloggen skriver jag om mina äventyr i livet, jag började med Japan och skidåkning. Nu kommer jag skriva om mitt liv i Australien, välkomna!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela