michaelajohansson.blogg.se

Sydney

Publicerad 2013-08-24 10:50:00 i Allmänt

 
och här sitter vi på ett starbucks mitt i smeten i Sydney för att snika lite wifi! Det känns verkligen helt konstigt. 
Resan gick bra, det var drygt och på sista flyget skakade det vädigt mycket. Men vi lyckades ändå att sova gandka mycket. Väl i australien var vi väööldigt nervösa för att komma in i landet. Men det enda dom frågade var: är tabletterna till dig? att svara ja räckte och vi var inne i landet. Vi fixade telefonnummer och tog oss till vårt hostel. Det är absolut inget lyxboende, men det kostar inte jjättemycket så vi kan inte förvänts oss bättre. Igår sov vi mest hela dagen, gick en sväng och handlade och sov sedan vidare. 
 
Idsg har vi varit vid operahuset ovh darling harbour. Solen har varit framme och det har varit som sveriges sommar. Men nu ikväll är det kallt igen. 
 
När vi var vid operahuset kom två killar fram till oss som var ifrån Melbourn, dom ville att vi skulle ta kort på dom. Sen frågade en av dom oss om han fick ta ett kort med oss. Det fick han och Så säger han till linnea: kan du inte dölja att du är så lång? sen säger han: kan jag få ta ett kort med bara er två blonda tjejer? Och sen fick linnea ta ett eget kort med honom. När vi skulle gå frågar dom oss vad vi skulle göra ikväll o vi svarade stt vi inte visste. Då tar han fram en liten knycklig lapp ur fickan och ger oss sitt nummer. vi dör av skratt av att han hade färdigskrivna lappar i fickan och känner att det var tyr att vi misslyckades med våra nummerlapps försök på gotland, haha! 
 
Vi kan alltså sammanfattamed att vi har det bra, det känns konstigt att vara i ett annat land, men detta kommer att bli kanon. Kanske kommer vi inte hem igen?!;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michaela Johansson

I denna bloggen skriver jag om mina äventyr i livet, jag började med Japan och skidåkning. Nu kommer jag skriva om mitt liv i Australien, välkomna!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela