michaelajohansson.blogg.se

2:a advent

Publicerad 2013-12-08 13:26:41 i Allmänt

I lördags morse blev det en tidig morgon. Klockan 6 var det dax att hoppa upp ur sängen och packa ner sina saker. Ta på sig all packning och gå till bussen. När vi satte oss på bussen åt vi lite frukost, eb toastmacka med lite ost. Sen tänkte vi att vad skönt, nu har vi ca 2 h att vila o bara slappa. Men inte ens 1 timma senare var vi framme i Surfers Paradise. Vi hade alltså tagit lite fel på busstiden, men vad för väl det?!
När vi kom fram till busshållsplatsen höll dom på att spela in en film, det var visst någon känd film, men jag kommer inte ihåg vad den hette, haha. 

Vi hade visst bokat in oss på en barrunda också, vi som ÄLSKAR att vara ute och parta, eller?! Ja hur som helst så kom en kille på stan och skulle få med osa på ytterligare en barrunda. Vi lyssnade länge och han gick ner mer och mer i pris. Då sa vi som det var, att vi redan hade en biljett. Haha, stackare, tänkte vi. Bara det att han då säger att den vi hade inte fanns längre, han hade jobbat där o det hade gått i konken. Så ja, efter 20 min övertalande tog vi hans förslag och hade en ny biljett. 

Sen gick vi till stranden, la oss och njöt. Badade lite i dom stora vågorna och åt lite lunch. Påväg hem till hostlet letade vi upp en svensk affär och köpte lite lösgodis och proparkakor och lusaebullar till adventsfikat! :)

Hem för att duscha och fixa oss och sen var det dax. Vi gick runt på 5 olika ställen, på ett ställe fick vi spela bowling och sen var det dans. Det var kul att få skaka lite på kroppen igen. Några fransmän försökte dansa lite med oss men vågade inte riktigt, och när dom sen började prata med oss fattade vi ingenting. Dom var så dåliga på engelska så det var synd om dom. Stackarna. 
Innan klockan var 12 var vi så hungriga så vi gick och åt kebab, eller jag åt sallad o bröd;) sen gick vi runt på stan ett tag och vi köpte varm choklad på 7eleven, party people;) nej, vi känner oss faktiskt lite för gamla för sånt där. 18 åringar som ska bli så fulla som möjligt, uscha!
Så vi gick hem och sov. 

Idag sov vi lite längre och sen gick vi till stranden. Där spenderades hela långa dagen i solens strålar, åh va jag älskar detta :) 
Till fika idag blev det en lussebulle och pepparkaka, andra adventsfika, alabama! :)

Ikväll fixade vi oss lite och sen gick vi till Vapiano. Ni som aldrig varit där, GÅ DIT! Det var helt fantastiskt. Man gick fram till en disk och beställde mat, man fick välja vilken sorts pasta man ville ha i sin pasta rätt. Sen la dom pastan på kokning och stekte allt man skulle ha i sin pasta i en stekpanna direkt. Det blev kyckling, soltorkade tomater, mozzarella, en pasta sås och sen i med pastan. Det var den absolut godaste pastan jag någonsin ätit :) så verkligen, gå dit om ni har chansen. Sen gick vi en runda på stan och nu är vi tillbaka i rummet och ska nog snart sova. 

Kram på er!









Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michaela Johansson

I denna bloggen skriver jag om mina äventyr i livet, jag började med Japan och skidåkning. Nu kommer jag skriva om mitt liv i Australien, välkomna!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela