michaelajohansson.blogg.se

3: advent

Publicerad 2013-12-15 14:21:25 i Allmänt

I fredags var det dax för vår kajak tur. Vi blev upphämtade på hostlet för en 2 min tur i bil till stället där vi skulle träffas. Vi fick en ful hjälm, en flytväst och en paddel, sen tog vi kajakerna och gick ner till havet. 2 och 2 i kajakerna och ut på det böljande blå. Iförd shorts och linne, hur tänkte vi där? Vi hann bara sätta oss innan vi var blöta. Jaja, ut på havet men det enda vi såg var pingviner. Inte en enda delfin :( så det var den delfin kajak turen!

Sen blev det stranden resten av dagen, kl 6 på kvällen kände vi oss nöjda och gick hem, men solen värmde fortfarande skönt. Kvällen blev lugn och skön. 

Lördag morgon gick Linnea och Lisa upp tidig för att åka och göra sky dive. Jag som är lite för feg stannade hemma och gick upp lite senare. Tog en löprunda i massa trappor och körde vår utmaning. Till nyår ska vi varje dag köra; 100 squats, 50 sit-ups special och 50 burpees. Då borde man bli grym på burpees efter det ;)
Sen gicl jag till stranden och vid luchtid, lagom till våra bön och tonfiskwraps kom tjejerna tillbaka. Dom överlevde och tyckte det hade varit sjukt häftigt att hoppa. Vilket man förstår, det är ju inte varje dag man hoppar ut ur ett flygplan. 

Vid 4 tiden kom massa moln så vi gick hem och bytte om och gick till stan för en fika. En kaffe och ostbricka för mig och Lisa och en muffins för Linnea. Satt och pratade länge och sen gick vi till cotton on för lite shopping. En kjol och två linnen, jaa jag behövde faktiskt det. För jag var tvungen att slänga kläder som gått sönder!
Sen gick vi hem och duschade för att gå tillbaka till stan för lite mat. En jättegod burgare blev det, kyckling, halloumi, pesto och wedges till, mmmm... Sen spelade vi lite kort innan vi bestämde oss för att gå ut. Så vi gick till woddys, ett litet hak och dansade. Haha, vi körde en liten test på olika danser för att se hur folk reagerade. Och vi hade rätt på alla sätt och vis vad som skulle hända om vi dansade på ett speciellt sätt. Det var inte jättemycket folk där så vi gick hem. På vägen hem kom vi på den briljanta iden att gå till stranden och nakenbada. Så av med kläderna och i en handduk. Sen vandrade vi ner till havet. När ett gäng precis passerat oss tänkte vi att, okej nu springer vi i så ingen ser oss. Men så fort vi slängt av handdukarna sprang vi skrikande ner i vattnet. Säkert ingen som hörde oss ;) det var så underbart skönt!
När vi var påväg upp igen satt det två människor på stranden och undrade om vårt nakenbad var skönt, upps.. Haha, dom lär väl ha sett oss, eller iaf hört oss. 

Söndagen började med ett löppass upp till fyren. Därifrån ser man ut över hela Byron, jättemysigt. Och som pricken över i fick vi även se delfiner, på långt håll, men ändå! Sen har vi varit på stranden, bara gottat oss innan vi var tvugna att ta tag i tvätt och packning. 

Ikväll har vi har picknick vid stranden, jättemysigt var det. Vi satt och åt och pratade några timmar, och precis när vi ätit klart och börjat fundera på att gå hem kom regnet. Passande. Så vi skyndade hem för en omgång 'gin rummy' och packa klart det sista. Sen tog jag och linnea steget och gick ut en sväng. Efter "tjat" hemifrån att vi måste ut och se oss omkring mer. Så sagt och gjort! Den första jag träffar när vi är där är en tjej från anderstorp, Sophie som bor här. Det hade jag ingen aning om, så liten världen är ibland. Men vi dansade iaf lite och letade kalkoner, efter att ha sett två godkända kalisar och dansat till dålig musik bestämde vi oss för att kvällen var till ända. 

Imorgon kl 7.00 går bussen mot okänd destination för 5 dagars surf camp. Det kommer bli kul :)

Godnatt på er! 











Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michaela Johansson

I denna bloggen skriver jag om mina äventyr i livet, jag började med Japan och skidåkning. Nu kommer jag skriva om mitt liv i Australien, välkomna!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela