michaelajohansson.blogg.se

Brisbane

Publicerad 2013-12-05 15:19:28 i Allmänt

Imorse fick vi go frulle, en toastmacka med gräddfil, ost och bladspenat. Kylskåpsrensning it is! Sen hoppade vi på bussen från Noosa till Brisbane. Jag somnade som en stock och sov hela resan. När vi kom fram till hostlet fick vi lite av en chock. Visst att vi inte bott jättelyxigt, men detta köket var utöver det vanliga. Så jäklans äckligt! Så det känns skönt att vi åker vidare till Surfers Paradise på lördag.
Det var lunchtid när vi kom så vi gick till en food court och köpte lite lunch. Ris, kyckling och currysås blev det för mig, för endast $5, men jag undrar när jag kommer lära mig att jag inte gillar såndär kyckling alltså. Slimig och äcklig!

Sen visste vi inte riktigt vad vu skulle göra, så vi gick runt i lite affärer och då hittade jag ett ställe att fixa naglarna på. Det var så välbehövligt, jag har haft panik länge nu att dom har varit dåliga. Men ja, det var ett äventyr kan jag säga. 

Jag hittade ett ställe som var hyffsat bra pris och dom kunde hjälpa mig direkt. Det var säkert 8 kineser som jobbade och det var lika många kunder. Men dom sa till mig att dom kunde hjälpa mig, så jag satte mig och skickade iväg Lisa och Linnea så dom kunde göra något roligare. 

Jag satt där i säkert 10min innan mamman i företaget kom och började fila. Hon kunde absolut ingen engelska så jag satt där helt tyst. Efter 5 min gav hon upp och jag fick sitta säkert 20 min med naglarna i aceton. Sen kom hon igen men såklart hade inte acetonet verkatX för det funkar inte på min gel jag har hemma. Så hon började fila igen, sen sprang hon iväg och hjälpte någon annan. Då kom en kille och började filA, men även han gav upp och satte händerna i aceton. Tillslut kom hon som ägde stället och bara började fila, äntligen!! Men efter första handen kom något annat emellan, så det kom ytterligare en tjej. Hon började, men gav också upp och satte den i aceton. Det tog ett tag och sen kom ägaren tillbaka och filade klart resten. Vilken soppa! Så ca 1,5 h senare så hade jag blivit av med mina gamla gele naglar. Det är längre tid än det tar för mig att göra det själv. 
Sen började hon lägga på gele, fast här använder dom pulver gele, as coolt. Så hon doppade penseln i nån vätska och sen i pulvret. Sen duttade hon ut det på nageln, det blev då som en gele. Sen tog hon en metallgrej som var formad som en nagel och drog bort gelen som inte skulle vara där så att det blev en fin kant. Sen gjorde hon likadant med genomskinlig och byggde upp nageln. Kan tänka mig att det är som akryl, men med ett gele pulver. Jätte smidigt verkade det vara. Så efter ca 1 h till så var jag klar, och resultatet blev faktiskt väldigt bra. Dock filade hon lite dåligt intill kanterna, så set trycker lite nu, men det ger sig nog. Vill man vara fin får man lida pin :)

Sen skulle ja leta upp Lisa och Linnea på stan. Då öppnade sig såklart himmelen, så jag blev helt dyngsur. Så vi gick in och satte oss och tog en smoggie, en frozen yoghurt med bär mixad till en smoothie och väntade på att regnet skulle försvinna. Då gick vi till affären och köpte grönsaker och gick tillbaka till hostlet. 

Efter lite träning skar vi upp våra små grönsaker, morötter, gurka, paprika och tomat och blandade lite taccokrydda med gräddfil. Middagen serverad! 
Vi bestämde oss för att gå på bio så vi köpte lite nötter och popcorn och gick för att se THOR. Den var faktiskt helt okej för att vara en sån film som jag egentligen inte gillar jättemycket att se. På bion var det vi 3 och en kille till i hela biosalongen. Efter 10 min av filmen säger dom nått lite skämtsamt men ändå inget jättekul och han börjar skratta, ett sånt roligt skratt. Så vi bryter ihop i våra stolar och försöker dölja både det och oss själva. Det tog säkert 5-10 min innan vi återhämtat oss och kunde koncentrera oss på filmen igen. Stackars killen vågade inte skratta mer sen på hela filmen, han fick säkert men för livet!

Påvägen hem går vi och pratar och dom ända vi möter (även fast det är en storstad var det inte mycket folk ute) är två killar frön sverige som vi träffade på bussen till Noosa. Så himla konstigt! 

Nu ska jag sova, imorgon blir det lite morgonträning och sen häng vid den fejkade stranden. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michaela Johansson

I denna bloggen skriver jag om mina äventyr i livet, jag började med Japan och skidåkning. Nu kommer jag skriva om mitt liv i Australien, välkomna!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela