michaelajohansson.blogg.se

Byron bay

Publicerad 2013-12-12 13:17:35 i Allmänt

I tisdags kom vi till Byron Bay, vädret var inte 100% så vi gick en runda på "stan" och kollade lite. Åt lite nudel-lunch på ett thai ställe och sen tog vi på oss vår sport outfit och gick till en fyr. Det var ganska långt och baaara uppför, men väl uppe var det jättefint! Så vi tog massa kort och gick runt och tittade, sen gick vi hem och duschade och gjorde oss iordning för att gå och köpa en $5 pizza, kanon god! (Perfekt för oss som är så smala) sen gick vi tillbaka till hostlet och åt och satt och pratade med folk. 
Vi fick bo i ett privatrum i natt, helt fantastiskt! Bara för att dom hade strulat till det med vår bokning. Vi bokade för ca 3 månader sedan och när vi kom sa dom att någon hade suddat ut vår bokning för att förlänga någon annans. Hallå?!? Suddat ut? Lever vi på 1800 talet fortfarande, eller vad hände med ett boknings system på papper med blyertspenna? 
Men det var skönt att få en natt i ett rum själva iaf.

I onsdags vaknade vi av solens strålar, vad glad man kan bli :) så vi sprang en runda och sen gick vi till stranden. Vilken himla gnissel sand det är här alltså. Så coolt. Vi gick och jag stannade upp och kollade runt omkring. Dom undrade vad jag gjorde och jag frågade vad det var som lät. Linnea sa då: men det är ju bara sanden. Jag trodde att det var massa fåglar, haha!

Efter några timmar började det dra ihop sig så vi fick gå hem och det började mullra. Vi tänkte att vi skulle checka ut och in igen i vårt nya rum, tyvärr inget privatrum. Men nej, då hade dom stängt. Så ja, man kan säga att dom har strulat ordentligt med vår bokning.

Sen satte vi oss ute och pratade lite och började spela kort. Mitt i spelet tog vi en liten paus, jag ringde Becca en stund. Och sen ringde jag och Grattade mamma på födelsedagen medan Linnea och Lisa bokade skydive. Jag känner inte riktigt att det känns som min grej, har aldrig gjort det och känner inget behov av det heller. Så jag tror jag skippar det ;) sen fortsatte vi spela och då kom åskan, herre jösös vad den kom. Det blixtrade och dundrade på samma gång, så den var inte långt borta. Och regnet bara öste ner. 

Efter maten visste vi inte riktigt vad vi skulle göra, så vi tog en sväng på "stan", hittade ett ställe där en kille spelade. Han var så sjukt grym, han spelade gitarr, munspel, sjöng och trummade med ena foten och den andra var som en marakas. Så sjukt duktig var han! När det började dra sig mot slutet av kvällen kom en tjej och ställde sig längst fram mot scenen, tog av sig skorna och började dansa, i otakt och en sån konstig hackig dans. Men vi fick oss ett gott skratt.

Idag vaknade vi och körde ett benpass innan vi tog bussen till Nimbin. Ett hippie ställe ca 1 h från Byron. Det var det konstigaste stället, eller jag vet inte. Det var litet, massa färger men inte alls så många hippie människor som jag trott. Så det var inte nått att ha kan man säga. Vi tog en kaffe på ett cafe innan vi åkte vidare till ett annat ställe för BBQ. Vilket bestod av, hamburgare med toastbröd och lite sallad. Det är skillnad på BBQ här och hemma! 
Sen åkte vi till ett vattenfall, där det inte var något vatten, men ganska coolt ändå. Ett stup på mer än 100m mitt i skogen, men det hade säkert varit coolare med vatten i. 

När vi kom tillbaka till hostlet lagade vi lite mat, spelade kort och nu ska vi sova. För imorgon ska vi paddla kajak med delfiner :)























Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michaela Johansson

I denna bloggen skriver jag om mina äventyr i livet, jag började med Japan och skidåkning. Nu kommer jag skriva om mitt liv i Australien, välkomna!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela