michaelajohansson.blogg.se

Everglades tour

Publicerad 2013-12-02 10:58:15 i Allmänt

Imorse tog vi sovmorgon till 8(!!) kan ni fatta att vi är backpackers? det kan nog ingen som träffar oss här heller, haha. Vi tog på oss och sprang På den absolut finaste slingan jag någonsin sprungit på. Det var utmed havet, upp och ner, massa skog, berg, nya stränder. Vattnet var helt turkos/grönt och solen sken slm aldrig förr. Helt fantastiskt! även fast jag var jättetrött så gick det ändå så mycket lättare med denna fina utsikt genom hela passet. 

Sen tog vi en liten buss som tog oss till dagens äventyr. Att padla kanot stod på schemat. Vi åkte en bit med bussen och fick se massa fina hus och hur mysigt det är här. Sen åkte vi båt i ca 1 timma, han berättade lite om vad allt var runt omkring och sen stannade vi på ett ställe och fick fika. Sen hoppade vi i vår kanot, alla 3 i samma och sen var det bara att kämpa på. Eller det var inte så kämpigt, det var fint. Så vi satt där och sjöng julsånger och bara njöt av lugnet. Alla andra kanske inte gillade vår skönsång lika mycket, men dom skrattade gott åt oss. Efter ca 1 h var vi framme och fick lunch. Grillad fisk med potatissallad och sallad. Det skämtar man inte bort! Sen paddlade vi tillbaka i motvind, alltså lite jobbigare denna gång, men det gick bra. 

Sen åkte vi med båten till ett ställe och gick runt lite. Jag vet inte hur vi ska sammanfatta den hör dagen. Visst att det var fint att paddla i nationalparken, men alltså det var ju ingen grej. Det var inte jättekul och det var vi o pensionärer typ. Så
Man undrar hur hon tänkte som bokade in oss på detta. Men men, nu har vi gjort det också :)

Sen gick vi i lite affärer här i Noosa innan vi gick till affären och handlade lite mat. Så nu har vi precis ätit och nu sitter vi o bara ska läsa. Jag är trött och har ont i huvudet. Så känner mig inte riktigt på hugget ikväll, men förhoppningsvis är man tillbaka som människa imorgon!

Kram på er!




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michaela Johansson

I denna bloggen skriver jag om mina äventyr i livet, jag började med Japan och skidåkning. Nu kommer jag skriva om mitt liv i Australien, välkomna!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela