michaelajohansson.blogg.se

GOD JUL!! :)

Publicerad 2013-12-24 13:37:45 i Allmänt

Dan före dopparedagen var en riktig slappdag. Vi sprang en liten sväng i regnet, sen åt vi go frulle. Yoghurt med jättegod müsli. Sen satt vi i soffan, lyssnade på julmusik, lekte med barnen och bara hade det skönt. Vid 5 tiden började vi packa i bilarna för att ta oss till Sorrento. Vi åkte i ca 1,5 h och sen fick vi packa in allt. Familjen bor i en stuga/hus med farmor och farfar från Italien. Vi bor i som dom sa en liten bungalow. Vilket är en jättefin stuga, vitmålad, kök, våningssäng, bäddsoffa, tv, dusch o toalett. Det är rena lyxen för oss :) så liten bungalow för dom är lyx för oss! 
Vi fick jättegod pasta med hemmagjord tomatsås och zuccini till kvällsmat. Sen drog vi oss tillbaka till oss och drack glögg, åt pepparkakor och lyssnade på julmusik. Pricken över i var att vi hade levande ljus:)

JULAFTON! Idag, julaftonsmorgon körde vi ett styrkepass. Sen fick vi yoghurt, müsli, nybakat bröd och dom andra julskinka. Himmelriket har vi hamnat i! Man är ju inte så bortskämd med god mat, så vi är nog inte svåra att få nöjda. Sen tog vi cyklar och cyklade runt här i Sorrento och utanför. Helt fantastiska stränder och jättefint vatten. Sen stannade vi på ett hotell med utsikt över havet, båtar och massa öar och drack en iskall cola innan vi cyklade hem igen. 

Hemma i stugan blev vi bjudna på jullunch, jansosn, massa kött, räkor, ostron(eeyyjuuu), aburgine, sallad och glass till efterrätt. Så smarrigt alltså :) mätta och glada kom det lite helt oväntade paket hemifrån. Det var ett story paket med massa små inuti. Så jag fick ett, linnea två och Lisa massor. Så det blev julklappsöppning :) det känns så konstigt att fira jul, i det här. Det är ju sommar?! 
Efter paketöppning åkte vi till stranden och bara mös. Körde lite paddelboard ut på havet och låg och solade, sen hem för lite mat igen. Vi gör inget annat än att äta. Så när vi ätit igen blev det ett telefonsamtal hem för att önska God Jul! Sen har vi kollat på en prinsessas dagbok, ätit godis, lussekatter och pepparkakor (jaa vi är lite tjocka nu faktiskt, haha). 
Det känns faktiskt jättekonstigt att fira jul såhär, i värme på stranden, utan familjen och allt. Men vi har ändå gjort det så bra vi kunnat. Och det blev riktigt mysigt! Julmat, fika och att bara umgås är inte alls dumt! :) tack för det tjejer, en jul vi aldrig kommer glömma!
Nu ska vi sova, för imorgon ska vi fira Australiensisk jul. Gå till kyrkan, frulle, promenad på stranden, lunch, strand och sen på italiensk jul på kvällen. Det känns som att man behöver lite sömn innan det! ;) 

God jul på er alla där hemma, vi har haft en jättebra dag, hoppas att ni också får det ! 

I år är julen sig inte lik, men jag har inte panik. Här firas julen på stranden  i solen, endast iförd kjolen.  Vi solar, badar och bygger slott med spadar. Lite julmat och nötter, men vi skippar grisfötter. Ni har ju ändå ingen snö, men jag hoppas den står på kö. För jag vill ha snö när jag kommer hem, om veckorna fem. GOD JUL 🎅🎁🎄🎇
























Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michaela Johansson

I denna bloggen skriver jag om mina äventyr i livet, jag började med Japan och skidåkning. Nu kommer jag skriva om mitt liv i Australien, välkomna!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela