michaelajohansson.blogg.se

Måndag

Publicerad 2013-12-09 14:16:19 i Allmänt

En helt vanlig måndag har det varit idag, vakna, äta frukost, gå till stranden, sola, bada, läsa, sova. Semester kallas det :)

Vågorna här är gigantiska, men vi tänkte att, varför inte bara springa och kasta sig i. Sagt och gjort, när man kom ut en bit var det inte så farligt, då kunde man flyta med i vågorna. Men efter ett tag började vågorna slå även där, då var det bara att ducka och hoppas på det bästa. Nej då, riktigt så illa var det inte, men ändå. Det är helt galet vilka krafter det är i vågor. Det tog lång tid att ta sig in till land sen, vågorna drog en både in och ut, upp och ner. Men tillslut var vi uppe på land igen. 

Ikväll har vi bara chillat, ätit lite sallad och sen gick vi en sväng på stan. Köpte en ny bikini överdel, endast $10, vilket kap! :) men det saknas fortfarande någon bikini i sortimentet, men det är inte lätt att hitta något här. Alla är svindyra, men snart är vi ju i Bali, då kan vi säkert hitta lite billigare iaf. 

Nu har vi varit ifrån Sverige i 16 veckor och varit ute och rest i 4 av dom. Jag fattar inte hur snabbt tiden går, nu har vi bara 3 veckor kvar att resa här i Australien. Sen måste vi åka vidare. Inte för att det ska bli tråkigt att åka till Bali heller, men Australien är ett fantastiskt land!

Imorgon åker vi till Byron Bay, vilket alla säger ska vara helt amazing, så upp till bevis :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michaela Johansson

I denna bloggen skriver jag om mina äventyr i livet, jag började med Japan och skidåkning. Nu kommer jag skriva om mitt liv i Australien, välkomna!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela