michaelajohansson.blogg.se

Merry christmas

Publicerad 2013-12-25 13:21:02 i Allmänt

Idag vaknade vi tidigt för att gå till den katolska kyrkan här i Sorrento. För idag är det Australienska julaftonen samt Tonys födelsedag, så vi sjöng för honom i morse innan vi gick till kyrkan. Där var vi ca 1 h, det var väldigt likt svenska kyrkan, men i vissa fall olikt, så vi gick följa strömmen. Men det var ändå lite mysigt. Efter det gick vi hem och åt frukost och barnen öppnade sina julklappar. Sen väntade ett besök på stranden, vi badade lite och sen somnade jag, Lisa och Martina på stranden medan Linnea lekte med barnen, Bianca och Stellan. Kl 2 åkte vi hem till stugan igen där Tonys mamma hade lagat lunch. Efter lunchen var alla jättetrötta så vi bara tog det lugnt ett tag men fick sen ett ryck och körde ett träningspass. Efter all mat kan det behövas. Sen duschade vi och gjorde oss fina. 

Ikväll har vi varit hos Tonys syster med massa av deras Italienska släkt. Så nu har vi firat svensk jul, Australiensisk jul och italiensk, allt detta under två dagars tid, phu.  Så när vi kom dit blev vi presenterade för alla och satte oss sedan till bords och väntade på mat. Det var massor med mat, sallader, bröd, kött, grönsaker, mm.. Och efter det var det självklart massa gosaker, tårta, maräng, kakor, choklad. Så ja nu ska vi nog klara oss ett tag.

När klockan närmade sig 9 var det paketöppning. Vilket kaos, typ 10 barn och alla skulle öppna samtidigt, det var papper, paket och barn överallt på en och samma gång. Det är ett under om alla fick med sig rätt paket hem. Men det var en upplevelse utöver det vanliga. 

Nu har vi sagt tack och adjö för julen för detta år. Och väntar på nästa jul som kanske iaf blir lite vanligare än denna julen. Även fast denna varit otroligt mysig och rolig. Tack tomten för paketen och jag hoppas alla där hemma fått många roliga paket också :)

Kram! 











Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michaela Johansson

I denna bloggen skriver jag om mina äventyr i livet, jag började med Japan och skidåkning. Nu kommer jag skriva om mitt liv i Australien, välkomna!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela