michaelajohansson.blogg.se

Sista natten i Noosa

Publicerad 2013-12-04 14:24:50 i Allmänt

Idag vaknade vi av att solens strålade in genom fönstret till vårt rum. Vilken underbar känsla det är att vakna till detta varje morgon. Vi gick och åt frukost innan vi tog oss till bussen som skulle ta oss till en marknad. 
In i bussen ca 20 min innan vi var framme i Eumundi. Marknaden var ganska stor och massor av saker att kolla på, som tur var inget speciellt som vi ville ha. Men det var mysigt att bara gå runt och titta på allt. Det satt musiker lite här och var och spelade och sjöng. Först en man som spelade trummor och bara sådär niceig musik. Sen kom vi till en kille som spelade gitarr, mubspel och en sorts trumma på samma gång. Och ibland sjöng han. Sen tog han fram marakas som var som bollar och började jonglera fram ljud till sången och munspelet, så sjukt häftigt!

Efter att ha svettats ett tag i solen bland alla marknads stånd gick vi till ett litet cafe. Det var gammeldax inredning och dom serverade raw-food kakor och massa annat gott. Vi tog scones och en Cappucino, sen satte vi oss och tittade på folk som gick runt på marknaden. Snacka om livskvalité!  

När vi kom tillbaka till hostlet hoppade vi i våra bikinisar och sörjde in oss snabbt för att komma iväg till stranden. Vårt hostel är kanon så vi fick låna surfbrädor, riktiga  njybörjarbrädor. Så vi tog varsin bräda och gick ner till stranden och då var man lite besviken att armarna inte var 5 cm längre. Brädan var för bred för att bära under armen så det blev många konstiga sätt att hålla den på. Speciellt när man kom net ill stranden och det började blåsa också. Men vi lyckades ta oss fram. 

Pä med  benbandet och skjuts i vattnet. Vi försökte några gånger vis några lite större vågor och det gick ganska bra, men det kom kanske 1 våg var 5 min, så det var mest en väntan. Då hittade vi ett ställe med lite mindre vågor och inte så djupt. Så vi kunde hoppa på brädan och sen paddla upp lite fart innan vågen kom. Och faktiskt nu kan vi stå och åka mes vågen :) jihoo! Efter ca 2 h kämpande i vattnet med att paddla, ställa sig upp, trilla, paddla lite mer, hålla på att dra axlar och höfter ur led så gick vi upp och åt lite lunch. Pasta med pesto och tomater, favorit i repris. Sen solade vi ett tag innan vi gav oss i vattnet ytterligare en gång. Denna gången var vågorna lite svårare, magplask och fler krascher, men vi stod fortfarande upp ganska ofta. Så det känna bra att kunna komma till surfskolan och redan kunna lite iaf. 

När vi kom hem tog jag och Linnea en löprunda till en utsiktsplats. Jag fattar inte hur vi lyckas, men varje gång vi ska springa är det uppförsbackar, och det är inga små. Idag kämpade vi i 20 min i uppförsbacke, minst. Herregud vad trötta benen blir av att springa så! :)
Sen sprang vi och letade efter kortlekar, ingen i Coles, ingen i en prylaffär men i nästa matbutik hittade vi äntligen 2 stycken. Utanför mataffären träffade vi tomten också, ååh julen är nära nu :)

Ikväll skulle vi ut och äta, så vi gjorde oss fina och gick sen ner till stan. Vi hittade ett mexikanskt ställe så det blev burrito med någon bönröra, ris och ost, smarrigt! Sen strosade vi runt lite och hittade ett ställe där som gör glassen man vill ha när man står och tittar på. Jätte häftigt! Men vi höll oss och gick hem istället. Så vi har nu spelat vår förta Gin Rummy omgång, Lisa stod som segrare, jag kom 2:a tätt följd av Linnea. Ett väldigt roligt kortspel ändå :)

Nu har vi lackat ihop våra små (dom är verkligen små, om man jämför med alla andra!!), väskor igen. Imorgon drar vi vidare till Brisbane på morgonen. Det känns tråkigt att lämna Noosa, detta är mitt favorit ställe hittils, så sjukt mysigt och många trevliga människor. 

Tack och adjö :)











Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michaela Johansson

I denna bloggen skriver jag om mina äventyr i livet, jag började med Japan och skidåkning. Nu kommer jag skriva om mitt liv i Australien, välkomna!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela