michaelajohansson.blogg.se

Strand häng

Publicerad 2013-12-03 14:47:06 i Allmänt

Idag har vi haft en riktigt slappar dag. Vi gick upp och åt frukost och klockan 9 var vi på stranden. Denna värmen är fantastisk, redan sådär tidigt vill man hoppa i vattnet. Men först tränade vi lite mage och rygg, såklart blev vi uttittade, men vad gör väl det?
Sen fick vi ÄNTLIGEN, hoppa i havet, utan våtdräkt och inte vara rädd för hajar eller andra farligheter. Sen låg vi och sov, läste och njöt omvartannat. När klockan närmade sig lunchtid tog vi en promenad längs stranden innan vi satte oss för att äta vår lunch, pasta med pesto och några småtomater. Till efterrätt skulle vi fått äpple, men fiskmåsarna var visst hungriga så under vår promenad hade dom hackat i sig ett av dom. 

Vi tog ett dopp i det turkosa vattnet och la oss sedan till rätta igen. Bara det att det nu börjat blåsa, så efter 20 sekunder såg man ut som ett sandmonster. Vi flyttade ner till den hårda stranden för att slippa sanden, men det hjälpte inte. Så vi flyttade oss åter igen, denna gången för att vara på den säkra sidan, längst bort på stranden intill stenarna. Och faktiskt, där var det lä. Något vi däremot undrar är vad alla människor i vattnet på lite tjockare surfbrädor med shorts och tight maglinne på sig gör? dom paddlar som bara den, och för varje armtag som tar rör dom benen uppe i luften?! så konstigt ser det ut!
Så efter några timmar till kände vi oss solkyssta och klara för dagen. Vi gick och köpte lite bröd för kvällens middag (eftersom nån jäkel har snott vår soppa!) sen åt vi lite yoghurt och äpple innan vi gick på en promenad. 
Så underbart fint är det, när vi vände och gick tillbaka utmed strandpromenaden var det solnedgång. Vad är det egentligen för speviellt med det? Men ja nått är det :)

Väl hemma blev det en dusch och sen har vi ätit tonfiskmacka och majskolv. Ikväll har vi spelat kort och suttit och lyssnat på irländsk musik, det satt ca 8 st och bara jammade. Så nice :)
Och nu ska jag lära Linnea och Lisa och spela gin rummy sä vi har nått kul kortapel att spela framöver.

Bytte förresten bikini trosor idag när jag solade, aj på rumpan!

Ha en bra dag :)












Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michaela Johansson

I denna bloggen skriver jag om mina äventyr i livet, jag började med Japan och skidåkning. Nu kommer jag skriva om mitt liv i Australien, välkomna!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela