michaelajohansson.blogg.se

dag 3 i storstaden

Publicerad 2013-02-01 14:06:54 i Allmänt

 
Vi började med att ta en lugn och skön morgon, sov ända till 8 innan vi gick upp och började fixa oss. Så vid 9-10 tiden var vi ute och tänkte att vi skulle gå lite i våra egna hoods. Vi såg ett lite större hus o tänkte att dit kan vi ju gå, det visade sig vara Harrods, fast här då. Men dom hade Harrodsbjörnar och allt dom i London, fast lite mindre. Så där gick vi och strosade runt i några timmar inna nvi begav oss mot stationen och ett stop för lunch. Det blev en god italiensk lunch med sallad, bröd och pizza för mig. Emmie tog en tallrik med typ 5 olika rätter, vi lyxar till det allt. Sedan gick vi till stationen där vi mötte upp Sophie hemifrån, som bor här.
ett vattenall på väggen, även fast det knappt syns.
snö och blommor på samma gång, bra jobbat tokyo
nya poser på g
vet inte om vi lyckades så bra?!
hell yeah!
tog en liten tupplur som alla andra här.
 
Vi tog tunnelbanan till Shinjuku där vi åkte upp i ett torn, 45 våningar upp och tittade på utsikten. Det har inte kännts som att vi är i en sån stor stad innan eftersom det är så tyst och inte jättejättemycket folk. Men att se det uppifrån, WOW! Det var så sjukt maffigt, man såg allt, det var så sjukt stort. Då kände man sig riktigt liten.
Undrar vad dessa byxor är bra för, att blja sig framåt i?
 
Efter det gick vi till red light district, sjukt konstigt! Men det var iaf massa konstiga affärer och massa nagelgrejer, smink, konstiga kläderoch allt som hör till. Japan säger jag bara....
Efter detta åkte vi till Shibuya och gick in i ett "köpcentrum", 5 våningar med bara massa dockor, figurer och konstiga saker. Det var helt sjukt, i varje liten affär fanns 1000000 gubbar, figurer, dockor. Jag fattar inte hur det går runt, äckliga små dockor. Usch! Vi gick in i en liten affär, golvet var av vita upplysta plattor, väggarna i nån metall, hyllorna hängde i luften och musiken var hämsk. Jag blev helt sjösjuk där inne, golvet började röra på sig och väggarna vajade. Så ut fort och försökte gå lite till i de andra affärerna, men nej, det gick inte, hela huset skakade. Så vi gick ut och satte oss och tog en fika istället. Sophie fick snällt berätta för oss hur Japan är, hur hon hamnade här och hur man lever här. Jättespännande och intressant att höra med någon som verkligen vet, tack för hjälpen :)
Vad gör jag här?!
 jöses!
Fika time :)
Här skrivs det vägbeskrivningar för fulla muggar!
 
Nu sitter vi på rummet, trötta och helt färdiga i kroppen. Så sängen väntar, men innan det.... ett glas cola!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michaela Johansson

I denna bloggen skriver jag om mina äventyr i livet, jag började med Japan och skidåkning. Nu kommer jag skriva om mitt liv i Australien, välkomna!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela