michaelajohansson.blogg.se

Soool - vår!

Publicerad 2013-02-27 17:14:00 i Allmänt

Igår kväll var jag så trött, tänkte somna tidigt men blev istället fast framför tv:n med husets gäster. Har fått gäster från när och fjärran (eller iaf jönköping och stockholm). Så bestämde mig istället för att ta en riktig sovmorgon vilket var SÅ behövligt. Vaknade lite innan kl 10 och gick upp och såg solens strålar komma in genom föstret. UNDERBART! Har haft sån tur med vädret i år på mina lediga dagar.
Så upp och äta frukost innan vi gick en sväng på byn och sedan åkte till Ramis ochåt lunch och kollade i affärena där. På vägen hem blev jag avsläppt på berget i Funäs och gick in till Evelina som precis slutat jobba och tog en kaffe i solen innan vi börjde våran vanding hemåt. En skön promenad i det soliga vädret, det känns som vår. Snön börjar smälta på vägarna och folk börjar visa sig ute.
 
Med våran träning kan jag meddela att det går finemang. Har tränat varje dag (utom söndag, måndag) och kroppen börjar ta åt sig träningen. Känns redan som att det hänt lite och det är ett stort +!
Vi har åkt längd, kört hårt på gymmet, spelat innebandy och åkt skidor :) Så vi är i full gång kan man säga. Maten går också bra med, mitt sockersug har ÄNTLIGEN börjat släppa, har ätit en kula glass och en chokladboll sedan förr förra helgen! Det är ändå inte dåligt efter månaden i Japan med godis, cola och skidmat hela tiden ;) Så som belöning ska jag köpa mig godis (en liiiiiiten påse) på fredag. Bara för att fira att jag är bra! :)
 
Annars är det full rulle på jobbet, v 9 och Stockholmarna har invaderat oss. Roligt men också påfrestande. Längtar inte jättemycket till helgen när allt ska lämnas in igen, kommer bli KAOS!
 
Ha en bra vecka gott folk!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michaela Johansson

I denna bloggen skriver jag om mina äventyr i livet, jag började med Japan och skidåkning. Nu kommer jag skriva om mitt liv i Australien, välkomna!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela