michaelajohansson.blogg.se

Dan före dan med stort D!

Publicerad 2013-01-05 14:31:04 i Allmänt

Lördag, 1 dag, 16 timmar kvar! Nu ÄR det nära...
 
Nervositeten börjar lägga sig lite efter våran provtur på på Isaberg innan idag. Första problemet var stighudarna, hur skulle vi få fast dom? men som dom två kloka människorvi är, så löste vi såklart detta utan större problem.
 
Nästa var att ta sig upp, men även detta lyckades vi med. Så vi var nöjda när vi väl bestigit denna höga topp på 308,8 m.ö.h.
 
Med ömma muskler och trötta ben skulle vi sedan ta oss ner. Vilket var det västa med dagen. Blåis, feta skidor och kanske inte värdlens bästa kanter gjorde att åkningen dessa stooooora 3 svängar ner inte var så mycket att hänga i granen.
 
Men förhoppningsvis får vi inte is i backarna dit vi ska, fick mail från boendet häromdagen, 5 m snö. Så tror skidorna kommer passa liiiiiite bättre där än vad dom gjorde här hemma i lillapluttebacken:)
 
Nästa gång jag skriver så sitter vi förhoppningsvis i Niseko och har kanske hunnit åka lite puder! :)
 
Ha det bra så länge så hörs vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michaela Johansson

I denna bloggen skriver jag om mina äventyr i livet, jag började med Japan och skidåkning. Nu kommer jag skriva om mitt liv i Australien, välkomna!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela