michaelajohansson.blogg.se

Flytt!

Publicerad 2013-01-21 09:31:45 i Allmänt

Bara för att jag tycker det är roligt så skriver jag detta inlägget för 3:e gången idag. Jippi, jag älskar ju att blogga så varför inte!?!
 
Klockan stod på 07,30 imorse, kroppen skrek efter vila, sömn och lite vila till. Jag vet inte sjuktrött utan bara tröttrött. Men varför sova när man kan åka skidor? Så skidstassen åkte på och sedan blev det frukost. En lugn långfrukost idag, eftersom det ändå inte kommit någon snö så passade vi på att ta det lite lugnt. Sedan åkte restrande kläder på för att komma ut i backen. De första åken var riktig bra, i pisten. Ingen offpist idag, eftersom det bara (jaa det är bara)kommit 5-10 cm snö inatt. Efter fikabreaket så kom solen upp, vi fik se vulkanen och hela det fina landskapet. Det är verkligen vackert. Men skidåkningen blev sämre då solen värmde på som en vårdag.
En askonstig gondol, man satt i mitten på dn, så det var som två delar.
 
Vi gick istället hem och tod på oss lite andra kläder och gick ut för en promenad. Jag som håller på att få tuppjuck här av att inte få några grönsaker gick in i varja mataffär eller möjligt ställe till att hitta grönsaker för att se om det fanns något annat är purjolök och morötter. Jag kom hem med gullök, majs och svarta skivade oliver. Det blev en hejdundrande god omelett. Fattar inte att detta landet inte har grönsaker?! Jag trodde typ det var det dom levde på, nudlar och grönsaker, men nej, det verkar inte så.
Så mamma när jag kommer hem har jag en beställning på mat:
* Avokado ( i massor)
* Paprika
* Småtomater
* Gurka
* Bladspenat
* Physalis
* Sharon
* Melon
* Fetaost
*Potatismos
Det är nog det jag kan komma på änsålänge, kanske lite lösgodis också. För det ända som finns här är snickers och kitkat! :)
 Stoppljusen hade slutat fungera, så farbror blå fick jobba lite. Tur han har hjälm när han står sådär mitt i vägen.
Typisk japans skoterparkering?!
 
Vi har även fått byta boende, frårn att ha bott bara jag och emmie till attbo med 10 andra. Det kan bli spännande, vi som vill sova tidigt, gå upp tidigt och sedan sova én stund på eftermiddagen ska nu behöva anpassa oss efter andra. Tur det bara är 4-5 nätter!
massa snöö!!
 mataffären
 
Nu ska jag vila och be till högre makter om att det kommer massa snö, SNARAST! Tack!
Avslutar med en liten "reklambild" för Hestra Handsken! :)
 
 

Kommentarer

Postat av: mamma pia

Publicerad 2013-01-21 11:03:15

Jag ska försöka fixa en god middag med massor av dina önskegrönsaker! Ha det så bra hälsa emmie

Postat av: mamma pia

Publicerad 2013-01-21 11:04:29

Jag ska försöka fixa en god middag med massor av dina önskegrönsaker! Ha det så bra hälsa emmie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michaela Johansson

I denna bloggen skriver jag om mina äventyr i livet, jag började med Japan och skidåkning. Nu kommer jag skriva om mitt liv i Australien, välkomna!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela