michaelajohansson.blogg.se

Första dagen på skidor!

Publicerad 2013-01-08 07:40:02 i Allmänt

Idag har vi gjort våran första dag på skidor, vi gick upp i morse och var nog båda lite nervösa över vad som skulle ske. Men efter att ha fått hjälp att låsa våran dörr till rummet (två blondiner kan inte sånt), så fick vi veta vart bussen till backen gick. Vi hoppade på och tog oss till backen där vi började med att köpa liftkort. Vi har nu köpt ett 50 timmars kort, så varje timma vi går igenom får vi åka så mycket vi vill, och jag kan säga att det räcker. Idag har vi gjort åt 3 h på de 5 timmarna vi var i backen. Benen är som spagetti!
Backarna är låååååååånga! En lift här är som 3 hamra liftar, och då är det 3-4 st sådana innan man ens är på toppen! Så benen är måttligt trötta när man tagit sig ner.
 
 
De första åken åkte vi enbart i backen, vi försöke förstå hur systemet hängde ihop och försökte bli kompis med skidorna. Vilket inte gick jättebra.Med en stor klump i magen gick vi istället och fikade på lite vatten och choklad.
 
Emmie som varit så nervös över hur toaletterna skulle fungera har nu andats ut, och vi har faktiskt kommit fram till att dom är bättre här än i Svegie.Det är till och med värme i toastolen, hur gött är inte det? Man vill nästan sitta kvar hela dagen för det är så varm och skönt.
Efter fikat tänkte vi att vi skulle åka lite till, så vi tog oss upp på toppen och såg att dom öppnat några "gater" (offpistområden), så vi tog tag i våra liv och hängde på lite annat folk som skulle åka.
 
 
HALLELUJA MOMENT! Mina skidor är nu mina bästa vänner, dom går som en kniv i smör, svänger precis som jag vill och dom är helt underbara. Så nu behöver jag inte oroa mig för det längre.
Vi hade ca 40 cm puder idag, och på vissa ställen var det mycket mer! Det var så underbart, om jag trott det pudret jag åkt innan varit bra så var detta ändå 1000 ggr bättre! SÅ SKÖNT! :)
Så efter att första dagen är gjord känns allt nu mycket bättre, vi kommer trivas hur bra som helst och om vädret fortsätter som nu så kommer det bli MYCKET puder! Nu är det både sol och snöar samtidigt, så nu ska vi ta en promenad!
 
 

Kommentarer

Postat av: Bengt Gustafson

Publicerad 2013-01-08 08:12:45

Härligt tjejer! ha det gott därborta, hade gärna varit med och pumpati pudret/ farfar Bengan

Postat av: Thomas Johansson

Publicerad 2013-01-08 14:04:20

Ser härligt ut! Blir nästan lite avundsjuk :)

Svar: Det förstår jag :)
Michaela Johansson

Postat av: Louise

Publicerad 2013-01-08 16:38:49

Tjenar Tjejer !
Det ser ju för härligt ut ,det var ju synd att jag inte kom plats i skid fodralet. Ha det bra /Kram på Er

Postat av: therese

Publicerad 2013-01-09 16:36:28

Ni ser ut att ha det hur bra som helst, underbart med långa backar, annat än isaberg :D hahahaa!!

hälsa emmie! ta hand om varandra!
kramar <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michaela Johansson

I denna bloggen skriver jag om mina äventyr i livet, jag började med Japan och skidåkning. Nu kommer jag skriva om mitt liv i Australien, välkomna!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela