michaelajohansson.blogg.se

Fredag, underbara fredag!

Publicerad 2013-01-11 10:36:34 i Allmänt

Har idag varit i Moiwa, ett annat ställe här. Det var så grymt bra! Det var knappt nått folk, det var typ vi och kanske 40 personer till. Så det var bara att åka och åka och det var hur mycket snö som helst efter nattens snöstorm! vi åkte med våra kompisar från Australien, så dom visade oss gaterna vi skulle åka i och ställena där ingen varit innan. Helt ljuvligt.
Efter lite fika och lunchpaus skulle vi ut och fortsätta, men pga vinden stängde dom liften så det blev inget med det. Vi kunde ta några åk i den "korta" liften, så några fler åk blev det. Men tyvärr inte så många som vi hade velat. Istället åkte vi hem och gick till cafet i huset brevid och drack kaffe!
 
Förresten så vaknade vi i natt av att brandlarmet började tjuta, eller ja batteriet var slut, så var 5 minut tjöt den till. Så vid kl 3 i natt gick jag upp, irriterad och trött och drog ut batterierna. Sen kunde vi sova vidare hela natten, för att sedan gå upp tidigt för att hinna med bussen till Moiwa.
 
Ikväll ska vi nog följa med våra nyfunnavänner och äta middag. och imorgon blir det skidåkning igen. Det börjar kännas i benen nu, så jag tror att vi måste ta en dag off snart. Bara sova och vila, kanske träna lite mage och överkropp, kan behövas efter all skitmat vi ätit.
Nej, nog för idag, det har varit en kanonbra dag! idag också :)
 
Ha det så bra!
 

Kommentarer

Postat av: Amanda

Publicerad 2013-01-11 18:02:47

Är det din GoPro michis? :)

Svar: Nej, det är Emmies :)
Michaela Johansson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michaela Johansson

I denna bloggen skriver jag om mina äventyr i livet, jag började med Japan och skidåkning. Nu kommer jag skriva om mitt liv i Australien, välkomna!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela