michaelajohansson.blogg.se

hallå, snön?!?!

Publicerad 2013-01-23 08:26:00 i Allmänt

Det är idag 3dje(!!) dagen utan någon ny snö. Detta börjar bli tråkigt! Eller inte tråkigt så, vi har det jättebra, det är soligt och fint och vi ser alla vackra vyer, men, ett stort MEN, vi vill åka puder! Så snälla, snälla snöguden, gör så att det kommer massa snö till oss. Tycker du inte vi är värda det, efter allt slit de sista veckorna? ;)
 
 
Vi tog iaf och åkte lite skidor idag, ca 2 timmar. Vi åkte i Hanazona med Matthew, Andrew, Simon och Troy, vi hoppade i lite hopp och åkte lite i backarna. Eftersom hela berget nu är helt uppkört och den mesta snön på toppen hann blåsabort innan den ens lagt sig så finns det ingen mening med att försöka gå någonstans o hitta snö. Efter några timmars åkning satte vi och och njöt i solen, det är faktiskt riktigt skönt. Vårkänslorna börjar spritta i kroppen, även fast det bara är januari. Men kom igen, ge oss nu  de sista dagarna med snö, i massor!!
 
Imorgon tror jag vi ska ta dagen och vila, för som det ser ut ska det komma snö, och då kanske det är lika bra att vara uppvilad tills det är dax att köra järnet de sista dagarna. Och förhoppningsvis hinna med en till tripp till Moiwa om snön tillåter.
Mums med lunch!
 
Det är idag också sista dagen Matthew, Andrew, Simon och Troy är här, vilket känns tråkigt. Scweizarna åkte också imorse, så nu är det bara massa nya människor här. Känns tråkigt :(
 
 
See ya!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michaela Johansson

I denna bloggen skriver jag om mina äventyr i livet, jag började med Japan och skidåkning. Nu kommer jag skriva om mitt liv i Australien, välkomna!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela