michaelajohansson.blogg.se

Hot spring

Publicerad 2013-01-24 10:13:18 i Allmänt

Idag tog vi faktiskt dagen ledigt, gick upp kl  och åt frukost för att sedag ta farväl av våra vänner :( Det känns redan tomt att dom har åkt. De "nya" som är här är inte alls lika roliga tyvärr. Vi gick sedan och la oss igen och sov några timmar till. Det var skönt och ganska välbehövligt. Så efter några fler timmars sömn tog vi och gjorde en god sallad igen, mums!
 we gonna miss you guys!
 
I eftermiddag har vi varit och badat i dom varma källorna. Det var så skönt! Vi gick upp till ett hotell som ligger uppe vid backen. Sedan fick vi betala ca 50 kr och sedan gå in i vårat omklädningsrum. Etersom vi aldrig varit på något liknande innan så visste vi inte riktigt hur det hela skulle gå till. Men vi fattade nog, tror vi. Man fick ta av sig alla kläder och gå in och sätta sig på en liten pall med en dusch. Där fanns alla möjliga olika krämer, shampon, peeling och grejer. Så först tvättade man sig ren för att sedan kunna hoppa i badet, fortfarande naken. Som tur var var det delat, så vi tjejer på ett ställe o killarna hade sitt eget. Sedan satt vi inne en stund, helt ljuvligt. Efter en stund så gick vi ut till utebadet. Dt var så skönt, kylan i huvudet och värmen på kroppen. Man kände att hela kroppen slappnade av och det var så skönt att bara sitta och vara. Efter kanske 40 min så gav vi upp så man kände sig helt jättevarm. Vi gick in och fortsatte våran spabehandling med lite ansiktsrengöring, peeling och sånt. Så nu känner man sig ren och fräsch igen.
 
 på pallarna till höger satt man o duschade!
 
Nu sitter vi här vid köksbordet och chillar, tittar ut lite genom fönstret och hoppas varje gång på att det ska snöa, men icke. Änsålänge så är det inte en snöflinga i sikte. Det är SÅ TRÅKIGT! Ge oss snö NU! Vi har bara 4 och en halv dag kvar tills vi åker vidare mot Tokyo, så nu vill vi faktiskt ha de sista dagarna med MASSOR SNÖ! Snälla!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michaela Johansson

I denna bloggen skriver jag om mina äventyr i livet, jag började med Japan och skidåkning. Nu kommer jag skriva om mitt liv i Australien, välkomna!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela