michaelajohansson.blogg.se

Kvällsåkning

Publicerad 2013-01-17 13:11:39 i Allmänt

Ytterligare en dag på skidor, vi är nu uppe på våran 10:e dag här. Tiden går så snabbt nu, så man skulle vilja vrida ner hastigheten lite.
 
Idag gick vi upp lite senare, eller vi gick upp halv 8, sedan var det snabbt ut till backen för att försöka få några bra åk i all puder som kommit. Solen lyste, vulkanen visade sin bästa sida och pudret var underbart. Vi åkte några åk och helt plötsligt var solen som bortblåst och snön var åter tillbaka. Det riktigt kräksönade, hela eftermiddagen! Så vi åkte några timmar och sedan vid 1-2 tiden gick vi in och vilade. Efter några timmars sömn lagade vi lite lyxmiddag igen för att sedan kunna gå ut och göra några åk i kvällsljuset. 
Vi började med att ta gondolen upp, sedan ett åk precis under. Jag kände mig besviken, var det detta alla hade pratat om?! Så åker efter testade vi en lift till upp och jag förstår precis nu. Det var så sjukt, det var säkert 1 m nysnö, som hade kommit från att vi gått in på eftermiddagen!!! Jag hittade ett helt underbart ställe, ingen hade åkt där och snön bara sprutade i ansiktet (snorkel, var är du när jag behöver dig?!). Det västa var bara att Emmie hade hittat ett liknande ställe i backen, så helt plötsligt hittade vi inte varandra. Så jag tänkte att det bästa var att åka ner till liften och vänta, några minuter senare kommer en stressad Emmie ner och slänger sig på mig för en kram. Hon hade blivit lite orolig, och visst, det var jag också. Men efter det åket så var jag bara SÅ GLAD! Väl tillsammans igen visade jag Emmie mitt superställe (som visst fler också hade hittat nu), och vi var i paradiset!
Vi hittade sedan Schweizarna från lodgen där vi bor och tog ett åk med dom. Här var det fart och fläkt kan jag lova. Vi som i vanliga fall stannar lite då och då o ser till att vi är på banan fick bara bestämma oss för att hänga på. Så det var full fart neråt som gällde, över pucklar, in i skogen, massa snö och helt, helt underbart! Det var så roligt att få en annan slags skidåkning också, vi var också på andra ställen än vi varit innan, vilket är roligt så man inte alltid åker på samma ställen. Så imorgon kanske vi ska ta och åka med dom, så kanske vi får ännu fler nya ställen!
Nej, vi lovar, vi ska inte hugga ner några träd. Men vi kan inte lova nått!
 
Eftersom Emmie nu också börjat känna sig sjuk ska vi nu duscha och sedan försöka sova, nu vill vi vara friska!!
Hoppas ni har det bra där hemma :)
 
 

Kommentarer

Postat av: Thomas

Publicerad 2013-01-17 15:09:48

Hej på er.
Det ser ut som ni har det bra iaf.

Hälsa till Emmie också!

Pappa

Postat av: Thomas

Publicerad 2013-01-17 15:10:28

Hej på er.
Det ser ut som ni har det bra iaf.

Hälsa till Emmie också!

Pappa

Postat av: Thomas

Publicerad 2013-01-17 15:12:48

Hej på er.
Det ser ut som ni har det bra iaf.

Hälsa till Emmie också!

Pappa

Postat av: Bibban o Bengt

Publicerad 2013-01-17 17:21:14

Hej tjejer! Härligt att se er så lyckliga. Japan verkar att vara toppen.

Postat av: Nina

Publicerad 2013-01-18 08:19:32

Åh så många härliga foton och spännande beskrivningar över era dagar i snön! Det gläder mig verkligen att ni har det så bra. :-)

Det där med nöjespark vid foten av Isaberg tycker jag vi får lägga fram som förslag till samhällföreningen. ;-)

Sköt om dig och ha det fortsatt härligt! Kram från det numera Tabata-freaket nr.1 ;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michaela Johansson

I denna bloggen skriver jag om mina äventyr i livet, jag började med Japan och skidåkning. Nu kommer jag skriva om mitt liv i Australien, välkomna!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela