michaelajohansson.blogg.se

Ledsen blir till glad

Publicerad 2013-01-25 13:36:49 i Allmänt

Skrivet kl : 13,00

Okej, jag börjar gråta! Somnade i gårkväll med hopp om att det skulle kommit massa snö tills morgonen. Men nej, ingen snö så långt ögat kunde nå. Det kanske hade kommit 1-2 cm, vilket inte är någonting här. Men vi tänkte att vi skulle göra ett försök ändå, så upp till gondolen och gå upp till ett ställe vi vet brukar vara bra, och det var ändå helt okej. Inte något wow åk, men ändå bra. Ner till gondolen för att göra ett åk till då dom ropar ut: ”Gondola closing, to windy”. Jaha, så vad gör vi då? Vi tar en sittlift upp för att ta oss över till ett annat ställe det brukar vara bra, stå i kö 15 min för att sedan åka upp med liften i världens storm ca 40 min, jippi! Och att ta sig ner, det var ingen höjdare, man visste inte vad som var fram, bak, upp, ner. Blåst, vitt och skit! Så in och fika medans snön vräkte ner, härligt tänkte vi. När det lättat lite gick vi ut för att ta ett åk till, den lilla snön som hade kommit hade hunnit blåsa iväg vilket betydde att det var precis lika dåligt som de andra dagarna nu när det har varit soligt. Och nu lyster solen igen, och ingen snö. Va fasen! Okej, nu låter jag bitter, MEN jag vill faktiskt ha bra dom sista dagarna nu, jag vill åka underbart puder och njuta av skidåkning några dagar till. Jag vet att vi inte har det dåligt, men jag vet samtidigt att vädret inte brukar vara såhär. Innan vi kom hade dom inte haft en enda dag utan att ha puder, och nu när vi varit här har vi haft typ 8 dagar utan puder, men nej, jag ska inte klaga. Det kommer säkert till imorgon. Och när det väl kommer så har jag redan glömt bort de ”dåliga” dagarna. Så det är bara att hålla tummarna, dansa snödans, be till alla man kan, så kanske det kan bli bra de sista dagarna!

dagen började bra, men sedan slutade det snöa...
 på det!
 

Skrivet kl: 17,00

VAR ÄR DU SNÖN? Jag deppar ihop här… Ja, Emmie, jag vet att vi inte kan göra något åt det, men vad fasen. Har vi åkt ända till Japan för detta? Okej då, det har vi och vi har haft det UNDERBART :D MEN, jag vill ha lika bra dagar nu det sista också! Så man åker härifrån glad, inte deppig för att snön hållt sig undan uppe hos djävulen.

 i min turkosa pyjamas, ller var det underställ kanske?!
mediterar och hoppas på snö!

Skrivet: 21,10

Tillbaka från kvällsåkningen och mycket gladare! Snön föll och vi hittade orörda puderställen, underbart! Så skönt att äntligen vara på banan igen. Dock säger dom här ikväll att det imorgon ska bli sol igen. Men vi kämpar oss upp tidigt o hoppas på att få några riktigt bra åk innan alla andra hittar våra ställen. Känns lite lättare såhär på kvällen när man fått några bra åk i benen.

 

 gangnam style ;)
 
glada igen, äntligen! :)

Ha en bra dag där hemma, nu ska vi sova! NATTI :)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michaela Johansson

I denna bloggen skriver jag om mina äventyr i livet, jag började med Japan och skidåkning. Nu kommer jag skriva om mitt liv i Australien, välkomna!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela