michaelajohansson.blogg.se

NISEKO

Publicerad 2013-01-07 12:29:03 i Allmänt

Nu sitter jag i sängen i Japan, där vi nu ska tillbringa våra närmsta 21 dagar. Det känns fortfarande helt overkligt att vi är här, och vi börjar nästan fundera på vart vi har kommit. Men för att ta allt från början.
 
Vu startade morgonen tidigt med att åka till Landvetter för att gå ombord på första flyget till Frankfurt, jag somnade (som vanligt) och siv nästan hela flygningen så efter ca 2 timmar var vi på plats. I Frankfurt hade vi sedan två timmar att slå ihjäl, tänkte vi... Men att bara ta sig från första flyget till där vi skulle hoppa på andra tog oss en timma, och då var vi ändå på samma terminal. Så vi var glada att vi hade tid på oss, så vi köte lite mat och satte oss och fikade.
 
En dubbeldäckare tog oss sedan från Frankfurt till Tokyo. Både jag och Emmie somnade så fort planet lyft från marken och sov sedan ca 1 timma innan vi fick lite snacks. Eftersom man har det lite lyxigare på långflygningar så satte jag sedan på Rock of Ages på min skärm, dock tog det bara 50 min innan jag återigen sov, Men som tur är så är det ju matservering hela tiden, så efter bara 20 min så fick man vakna till igen för att få i sig lite ris, ägg, grönsaker och några sushi bitar. Det var faktiskt inte så dumt som jag trodde, så det får vi nog testa någon mer gång när vi är här. Tror inte vi har så mycket val heller, för mataffären har inte jättemycket att erbjuda!
Iaf, efter maten så var det bara att försöka sova igen, ungefär 17,00 svensk tid hade vi kommit in i nattens mörker över kanske Ryssland, Sibyrien eller något liknande. Filmen åkte på och jag lyckades precis ta mig igenon hela utan att somna. När jag sedan såg mig omkring såg man alla Japaner sitta och sova, med munskydd på?! Varför, är det någon som vet är jag mer än nyfiken på att veta varför!!
 
Resan gick bra och vid kl 7 japansk tid (23,00 svensk tid) fick vi in frukost, vilket man var sådär sugen på mitt i natten, eller ja det är ju bara att vänja sig, det är ju morgon här! Till frukosten lyssnade jag lite på msuik. Och jag tror på riktigt att mina kära sambos i Funäs har smittat mig med en riktigt dålig sjukdom!!
Vad hände med att jag lyssnar på House det första jag gör på morgonen? Samuel och Andreas, fy på er!
 
Väl framme i Tokyo var allt skyltat på Japanska, eller ja det fanns väl en och annan engelsk skylt, men det var svårläst. Vi hade bråttom då planet var ca 30 min försenat till Tokyo och vårat andra flyg skulle gå 1 timma senare, Så med en timma på oss skulle vi igenom en säkerhetkontroll, en pass kontroll, hämta ut våra väskor, springa till nästa incheckning där det tog en hilma tid. MEN vi hann, men det var på håret. 10,05 skulle flyget gå och 10,04 boardade vi planet.
 
Det som var lite roligt var att det var 4 killar från Schweiz med oss på flyget till Tokyo, vi sa att dom kanske kunde vara skidkillar men tänkte sen att nej, det är dom inte. Men när vi sedan stod och skulle checka in i Tokyo visade det sig att dom hade skidfordral med sig, och inte nog med det. Dom skulle till Sapporo och Niseko också. Men för att ta det hela ett liiiitet steg till så skulle vi även bo på samma boende. Så Hej och Hå Schweiz, här är vi.
 
Sista bussresan gick också bra, men sedan fick vi stå och vänta på våra husvärdar som skulle hämta oss. Dom hade fastnat i snön uppe i backen och inte tagit sig ner. Men tillslut kom dom och vi fick vårat lillarum och internetkoden. Så sedan har vi bara handlat lite mat, gått en promenad och nu ligger vi i sängarna kl 20:25 och tänker faktiskt släcka lampan för att sova,
 
Vi fick vet att det serverades en enkel frukost mellan 07:30-08:30 imorgon innan det bär av till backen. Då ska lifkort fixas och sen ska vi lära känna systemet lite, det är MYCKET större än jag trodde, så det blir spännande.
Phu, hur ska detta gå?!
 
Ha en bra dag alla där hemma! :)

Kommentarer

Postat av: Clabbe

Publicerad 2013-01-07 13:40:51

Hej På er,
Skönt att höra att ni har kommit fram.
Ha det bra på er.
Hälsningar
Clabbe

Postat av: malin quiding

Publicerad 2013-01-07 19:06:59

Gu vilken spännande resa ni är med om:-) Kram Kram

Postat av: Mandyyyy

Publicerad 2013-01-07 19:59:19

asså michan, du är ju för söt! Hoppas inte du var seriös om varför japaner har munskydd?! och om du nu var det så är det så att dom är rädda för olika sjukdomar och smittor, så det är därför dom har munskydd.. du vet när fågelinfluensan härjade i världen så hade typ alla japaner munskydd! PUSS PÅ DIG PLUTTEN

Svar: Men dom hade ju det bara på sig när dom sov, inte när dom var vakna? :P haha! Pusss!
Michaela Johansson

Postat av: Lovisa

Publicerad 2013-01-07 21:54:19

Åh vad skönt att ni kommit fram ordentligt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michaela Johansson

I denna bloggen skriver jag om mina äventyr i livet, jag började med Japan och skidåkning. Nu kommer jag skriva om mitt liv i Australien, välkomna!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela