michaelajohansson.blogg.se

Rusutsu

Publicerad 2013-01-14 13:09:41 i Allmänt

Ett träd som sjunger, haha!
Tjolahop! Då har vi varit här i exakt en vecka, en väldigt bra vecka. Som ni kanske läst började veckan på topp med massa snö och vi trodde att det skulle fortsätta. Men icke, nu har det slutat snöa, vilket betyder att vi inte får någon puder att åka i. Men förhoppningsvis börjar det imorgon igen så vi kan fortsätta våran underbara resa.
Inte för att den är dålig nu, men vi vill ju ha puder!
 
Idag åkte vi till Rusutsu, ett annat berg 1 timma ifrån Niseko. Det var fantastiskt, och jag kan bara föreställa mig hur bra det hade vairt om det varit en puderdag. Så idag har vi bara åkt i backarna, nästan. Vilket inte heller är fyskam, och skidorna funkar faktiskt riktigt bra där också. Man kan inte trycka på som man vill, men dom funkar.
Det var ett ritkigt häftigt ställe, typ som två berg i ett, det var liftar på ena berget, sen fick amn ta en gondol över dalen, sedan var det liftar på andra sidan på det berget. Så häftigt. Det var ett nöjesfält på ena sidan som man åkte över med liften, så sommartid är det en nöjespark där. En helt ny grej för oss, skidort och nöjespaark på samma ställe. Hestra, kanske något att satsa på?! ;)
Vi åkte kl 8,30 imorse och var tillbaka kl 18,00, så nu är man lite mör i kroppen. Har ätit lite ägg och grönsaker, gott med lite annat. Men såklart blev det en toast också, idag med jordnötssmör. Allt för att bygga på lite extra vikt!
Imorgon vet vi inte riktigt vad vi ska göra, kanske bli det lite åkning på förmiddagen och förhoppningsvis kvällsåkning OM snön nu vill komma. Annars blir det kanske att gå upp till toppen för att försöka hitta lite orörd snö, för det är vad jag känner för just nu.
Matt, Emmie och Simon
 
 
Bara två veckor kvar på detta underbara ställe, sedan ska vi till Tokyo och se oss omkring. Dock har det blivit en liten miss, vårat plan går kl 9,30 den 30:e men första bussen härifrån går kl 8,00 vilket betyder att vi inte är framme i Sapporo förens kl 10,00 typ. Så vi har nu bokat en buss den 29:e på kvällen. Så vi kommer till flygplatsen kl 18,30 och ska sedan försöka spendera natten där innan planet går mot tokyo. Tror vi kommer få två timmars god sömn på planet då.
 
 
Här visar dom hur maten ser ut!
Biosalong 4D
 
 
Nehe, dax och sova! Ha det bra :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michaela Johansson

I denna bloggen skriver jag om mina äventyr i livet, jag började med Japan och skidåkning. Nu kommer jag skriva om mitt liv i Australien, välkomna!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela