michaelajohansson.blogg.se

Sista heldagen

Publicerad 2013-01-28 09:11:08 i Allmänt

 
Med en tår i ögat sitter jag nu här och skriver vårat kanske sista inlägg från lodge bamboo, kanske hinner bli ett kort inlägg imorgon innan vi åker också. Men dagen har varit sjukt bra!!
Vi åkte till Hanazona direkt på morgonen och tog alla liftar upp till toppen. Vi hade idag med oss en ny kille, en engelsman, jättetrevlig. Så vi tog gate 5, som ligger nästan uppe på toppen, skråade låååångt bort och hittade så fantasktiskt puder. Det var säkert 30-40 cm pudersnö, och efter att det snöat o blåst som det gjorde fattar vi inte att vi kunde hitta så mycket orört! Det var helt ljuvligt :)
Eftersom man varje åk man åkt måste gå ca 20 mn tillbaka till backen så var vi ganska trötta efter dessa två åken. Så det fick bli en kaffepaus, eller jag och Emmie drack varm choklad. Mums! Vid cafet är världens sötaste hund, så snäll!
 
 vilken sväng!
 sväng och sväng?!
 hopp!
 emmie med sin bästa vän!
Hanazona cafe!
söt hunden!
 tummen upp på fika!
 
Efter det lilla kafferepet satte vi kurs mot toppen, vi tänkte ta baksidan ner på vänstersidan, men när vi kom upp på toppen på vänstersidan så insåg vi att det bara var hårdpackad snö, typ is. Så vi bestämde oss för att gå ner en bit för att sedan gå upp på högertoppen istället. Det gjorde vi helt rätt i. Där hittade vi några grymt goa svängar, mycket snö och lite brantare. Det var riktigt härligt! Efter det tog vi lunchpaus och skulle sedan upp för att ta ett åk till på toppen, bara att gaten då hade stängt. Så vi bestämde oss för att åka hem istället, trötta i benen och i kroppen insåg vi att skaderisken säkerligen var större, så det var bättre att vila.
Så vi håller nu alla tummar vi har för att få lite ny snö tills imorgon så vi kan åka några åk till på morgonen inna vi tar bussen till flygplatsen. Vi hade ju tänkt att vi skulle sova där, men icke, dom stäger flygplatsen kl 11 på kvällen och öppnar kl 7, så vi får väl försöka hitta nått bra boende istället. Men det tar vi imorgon när vi kommer dit! Det är gott om tid :)
 
förresten så var det två skid/snowboardåkare som dog här igår! Dom bröt mot reglerna och åkte på ställen man inte fick. Dom trillade då ner i två sprickor :/ Riktigt läskigt!! Så jag är glad att vi hållt oss på rätt sida staketen!!
 
 
Ikväll blir det en lugn kväll med spaghetti, ketchup och smör. och försöka få lite sömn inför morgondagens äventyr! Tokyo, here we come :)
 sista bloggilägget från lodgen :(
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michaela Johansson

I denna bloggen skriver jag om mina äventyr i livet, jag började med Japan och skidåkning. Nu kommer jag skriva om mitt liv i Australien, välkomna!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela