michaelajohansson.blogg.se

Skitdag, eller?!

Publicerad 2013-01-18 08:25:49 i Allmänt

Dagen började med att vi vaknade och bådas halsar var skit! Men när vi tittade ut insåg vi att all snö som kommit igår inte kunde missas pga av detta. Så upp och äta frukost för att sedan bege sig till backen. Storm och snö ledde till att inga liftar upp till toppen var öppna, så alla åkte runt i skogarna. Dock så var det så SJUKT mycket snö idag så det räckte och blev över. Vi började att åka så långt upp vi kunde, därifrån skulle vi skråa oss bort en bit för att få orört puder. Backen lutade lite lagom neråt och vi satte fart. Bara det att efter ca 20 m så var vi helt fast. Snö upp till midjan och kom ingenstans. Vi fick börja gå i denna snön med skidorna på, lyfta upp skidspetsen varje steg vi tog i säkert 100 m. Och backen lutade neråt(!!) och vi kom ändå inte framåt för det var så mycket snö. Det var så galet.
Till slut kom vi iaf ner och kunde ta några riktigt goa svängar i höftdjupt puder, som ibland även blev puder som var lika djupt som jag är lång. Jag försvann, glasögnonen vad täckta med snö och jag hade ingen aning om vart jag var. Så det var bara att göra en snabb stopp, dra några varv med handskarna på glasögonen för att sedan fortsätta tugga snö ner. Så underbart!
Om ni funderar på att åka puder, åk till Japan!!
 
Vårat fika för dagen! :)
 
 
Efter några åk så åkte vi hem och vilade, som vanligt. Men kroppen är sliten och mår inte alls bra. Känner mig helt förstörd, men några kvällsåk ska vi nog orka med. I detta pudret så bara måste man passa på att åka!!
Emmies bästa vän!!
Tummen upp för idag!
 
Lyckades nu lägga upp lite filmer på youtube, länkar nedanför, men är inte säkert det fungerar. Men värt ett försök :)
http://www.youtube.com/watch?v=4zZtDCjuxFw
http://www.youtube.com/watch?v=tn-eFdXDZms
http://www.youtube.com/watch?v=GwNG0-yFaro
http://www.youtube.com/watch?v=MFW8mWMjuzo
 
Dax att slänga i sig lite mat! :)
 
Lite bilder från boendet!

Kommentarer

Postat av: Lovisa

Publicerad 2013-01-18 10:13:38

Det ser ju helt jäkla underbart ut!! =)
Fräscht boende med!

Om du vill ha in filmklippet i blogginlägget går du in på klippet på youtube, under bilden står det del, klicka där, sen klickar du på bädda in. Kopierar länken och infogar den i inlägget.

Svar: Tack snälla! det ska jag göra nästa gång ;)
Michaela Johansson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michaela Johansson

I denna bloggen skriver jag om mina äventyr i livet, jag började med Japan och skidåkning. Nu kommer jag skriva om mitt liv i Australien, välkomna!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela