michaelajohansson.blogg.se

Snödag

Publicerad 2013-01-27 06:28:55 i Allmänt

Japp, så sant som det är sagt! Snön har återvänt, underbart. Gick upp tidigt idag men insåg att alla våra underställ (läs mina) låg i tvätten och inte var torra. Tur att torktumlaren är snabb, 30 min senare var det hyffsat torrt för att gå ut och åka. Upp till gondolen och till vårat hemliga ställe, det var FANTASTISKT! ner igen och vad möts vi av? Världens längsta kö, vilket ledde till att vi försökte ta oss till ett annat ställe. Där det var lika mycket kö också :( så vi hann ca 3 år på 2 timmar innan vi gav upp. Storm på toppen idag igen så det var bara de nedersna liftarna öppna. Så med allt detta folk som letar puder hann vi inte mer innan det mesta var uppkört.
i väntan på bussen
 
Men vi ger oss inte så lätt, vi hoppas på att liftarna öppnar till kvällen så vi kan ta några riktigt bra kvällsåk istället. Och förhoppningsvis har alla "turister" åkt hem då, så det bara är vi vanliga kvar!
 
Kan ju dock ge en lite mer detaljerad beskrivning på vårat första åk, vi vandrade upp för en liten backe ca 5 min. Där uppe stod säkert 20 andra som också skulle åka ner typ där vi skulle åka. Det blåste verkligen storm, när vi satt på oss skidorna åkte man baklänges för det blåste så. Så på med glasögonen och på med gopron, sedan satte vi fart neråt. Mot det hemliga stället, det var sjukt dåligt, hård snö i drivor och inte en gnutta puder. Tills vi kommit en liten bit ner, där låg det drivor med snö, upp mot 1 m puder som bara väntade på att vi skulle åka i den. Och det var bara vi(!!!) av alla dessa 20 människor på toppen som åkte till detta ljuvliga ställe. Antar att alla andra höll sig närmare kanten för att inte komma för långt bort från backen! Så där åkte vi, i all puder, som sprutade upp i ansiktet, munnen fick vi hålla igen så vi inte åt upp all snö och trängdes med träden. Fantstiskt!
emmie och alla turister, likadana kläder, pjäxor, skidor, till och med mössor och glasögon. HAHAHA! "Number 9 bend yout knees please"
 
Och som jag sagt innan, det är SÅ bra att vara liten. Överallt man kommer hittar man hur goa pudersvängar som helst under träden, man får ducka lite, men vad gör det när man kan slänga ut skidorna i en riktigt bra sväng och bara känna pudret spruta?! underbara snö!
 
Har ni tänkt åka på en puderresa måste ni åka till Japan, det är helt sjukt! Och om ni ska åka kan ni väl säga till, jag kanske vill med :)
utanför vårat boende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michaela Johansson

I denna bloggen skriver jag om mina äventyr i livet, jag började med Japan och skidåkning. Nu kommer jag skriva om mitt liv i Australien, välkomna!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela