michaelajohansson.blogg.se

Snön är tillbaka!!

Publicerad 2013-01-16 14:01:48 i Allmänt

 
Gårdagens pulkarace!
 
Vaknade upp imorse, med alldeles för lite sömn i kroppen. Hörde massa maskiner utanför och insåg att snön äntligen var tillbaka.
Så det var bara att ta på sig kläderna och springa upp för att få i sig lite frukost. Vidare ut i backen, gaten var redan öppen och det var, F A N T A S T I S K T! Det var snö upp till midjan, minst. Snön sprutade i ansiktet, snö överallt. Jag fick till och med SPOTTA ut snön ur munnen för att kunna andas, men med leendet på läpparna blev det bara mer och mer snö i munnen. Men vad gör det, detta är ju livet.
 
 
Jag kan på riktigt inte beskriva med ord hur bra denna dagen har varit. Det har varit den sjukaste puderdagen någonsinn, det skulle kommit 1 cm snö och det kom typ 1 m! Mer sånt tack :) Och lyckligtvis så snöar det fortfarande.
Som ni förstår har dagen varit amazing. Men efter alla promenader från botten på puderåken tillbaka tillbacken säger nu kroppen tack och hej för sig, benen krampar och kroppen vill sova. Så när vi kom hem somnade jag och sov några timmar, sedan gick jag och Emmie till affären för att sedan laga en riktigt gó middá! Det blev stekt vitkål, morötter, purjolök, svamp, räkor och ris. Till detta ett par stekta ägg, mums! känns som det kan behövas lite "riktig" mat efter all våran skitmat vi äter. Till frukost blir det frosties med mjölk, vittbröd med sylt och juice. Till lunch idag blev det pizza, men innan det han vi med en snickers och en efter lunch också, eller ja vi åt en halv var varje gång (så så farligt är det väl inte?!). Sen blev det då lyxmiddag ikväll + några kakor! Så hej FetMichan!!
inte så pigg på att vara med på kort!
 
Nu bjuder jag på lite bilder från dagen, ska försöka lägga upp lite filmer men det funkar inte här på bloggen. Någon som vet vart man kan lägga upp filmer? tips mottages gärna!
Emmie fastnade i ett litet träd!
Snö upp till knäna, minst!!
Emmie, vart är du?!
 
Sov gott!!

Kommentarer

Postat av: mamma pia

Publicerad 2013-01-16 14:20:43

Vad mysigt med så mycket snö!

Postat av: mamma pia

Publicerad 2013-01-17 13:05:15

Vad mysigt med så mycket snö!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michaela Johansson

I denna bloggen skriver jag om mina äventyr i livet, jag började med Japan och skidåkning. Nu kommer jag skriva om mitt liv i Australien, välkomna!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela