michaelajohansson.blogg.se

Soldag, tisdag!

Publicerad 2013-01-15 06:00:36 i Allmänt

Tog lite sovmorgon idag, så gick inte ut i backen förens kl halv 10. Kändes som vi behövde det, somnade kl 10 igår av utmattning, tror vi håller på att bli förkylda båda två, men jag hoppas jag har fel. Somnade igår med huvudvärk och konstig känsla i kroppen, ni vet sån känsla att kroppen är trött och håller på att få feber. Vaknade med samma känsla och efter en dag (eller iaf några timmar) i backen känns det inte bättre. Så får nog bli att vila lite och sedan kanske vi ska ta lite kvällsåkning ikväll.
vuklanen
 
Det har inte snöat på några dagar nu, vilket är skittråkigt! Nu vill vi ha ny snö. Det snöade på toppen idag, men det blåser storm, så liftarna upp till toppen är stängda och lavinrisken var idag hög. Vilket leder till att man blir fast i backarna längst ner på berget. Det var iof skönt att solen för första gången visade sig sedan vi kom hit. Men skit på solen och kom tillbaka snön. Jag vill inte ha sol, jag vill ha snö!!
 
Vi hoppas att prognosen har fel, det visar snö först på lördag och det är inte mycket då heller. Men dom som varit här säger att det brukar vara fel, så vi sitter här och håller tummarna. Det snöade faktiskt uppe på toppen (så långt upp vi kom) idag, så det kanske kan bli lite puder ändå. Men det är klart, det måste sluta blåsa först!
Den här lilla skiten satt i mina skidor imorse, undrar vem som satt dit den?! haha!
 
Nej, nu ska jag vila lite och hoppas att förkyldningen som är påväg att komma blir skrämd och försvinner!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michaela Johansson

I denna bloggen skriver jag om mina äventyr i livet, jag började med Japan och skidåkning. Nu kommer jag skriva om mitt liv i Australien, välkomna!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela