michaelajohansson.blogg.se

Söndag

Publicerad 2013-01-20 06:58:00 i Allmänt

Jag vaknade imorse och kände mig friskis, äntligen! Eller frisk o frisk, jag känner mig bättre iaf. Men Emmie känner sig fortfarande sjuk, så jag åkte ut med Andrew och Troy. Vi tog ett åk under gondolen innan vi påbörjade våran tripp upp till den blåsiga toppen. Hade tänkt att vi skulle hikat upp till toppen-toppen idag, men eftersom det blåste så så tog vi gaten nedanför istället. Vi skråade oss bort så vi kom på helt orörda marker. Det var UNDERBART, som vanligt. Hittade ett perfekt ställe, eftersom man är liten (vilket alltid är bra) så åkte jag under vissa av träden, där ingen annan komit åt, så jag fick ett helt åk orört puder, amazing! Dock är det jobbiga när man kommit ner, då är det bara att slänga av sig skdorna och börja gå, ca 10 min för att ta sig tillbaka till backen. MEN det är det värt!
Någon har köpt dom bästa handskarna man kan ha!! :)
 
 Detär lite snö utanför, knappt man ser ut! 
 
Hemma igen, drog upp Emmie och tog en promenad i det fina vädret följt av en riktig lunch. Hon åt carbonara och jag kyckling och potatis, mums! Nu är vi hemma igen och ska ta en dusch, vad resten av dagen har att erbjuda vet jag inte. Blir ingen kvällsåkning ikväll iaf, sparar mig till imorgon och hoppas att Emmie är kry då så hon kan följa med.
 lite riktig mat, äntligen!
 
Tillägnad Amanda. Måste nog ändå säga att jag får se mig besegrad, Heinz är nog bättre än Felix!
 
Inser att resan börjar gå mot sitt slut, bara 8 skiddagar kvar nu. Det går alldeles för fort. Måste nog börja tänka på vad vi ska se i Tokyo. Någon som har några förslag?
såhär glad blir man av att blogga!
 
En liten film från resan so far!
Ta en titt och njut :)
 
Ha en bra dag vänner! :)
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-01-20 08:24:04

Säger ju det!! ;-)

Postat av: Maria

Publicerad 2013-01-20 13:32:31

Michan, det är så kul att du uppdaterar bloggen så bra och så ofta. Verkar ju vara helt underbart, nästan som Isaberg ;) Den bästa delen i dagens inlägg är ju helt klart "eftersom man är liten (vilket alltid är bra) ", hahaha. En fantastisk parentes helt enkelt. Vet inte vad jag ville säga med det mer än att jag saknar dig!

Svar: haha, det är ju alltid bra!! ;) Jag saknar dig också!!
Michaela Johansson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michaela Johansson

I denna bloggen skriver jag om mina äventyr i livet, jag började med Japan och skidåkning. Nu kommer jag skriva om mitt liv i Australien, välkomna!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela