michaelajohansson.blogg.se

TOKYO

Publicerad 2013-01-30 10:37:02 i Allmänt

 
 
Tar en liten uppdatering först om gårdagen på flygplatsen:
Kvällen har spenderats på sapporo flygplats. Himla trevligt ställe. Vi hittade ett hotell till ett hyfsat bra pris och slog till. Vi slipper åka tåg med alla grejer och är på plats imorgon. Vi tog en promenad runt flygplatsen, hello kitty, choklad värld och massa andra konstiga saker. Har en känsla av att detta bara är början innan vi anländer till Tokyo. Vi har ätit lite lätt ikväll och sedan suttit i lobyn och nördat oss på internet. Uppladdning inför vad som komma ska.
Vi har så sjukt snygga kläder här på hotellet, tofflor och sjukhuspyjamasar, riktigt rockigt! :)
sista dagen på toppen :(
Niseko ramen!
Splash! :)
Hej då Niseko! :(
konstig toalet...
maaattt!
Arrigato gozimas
 
 
 
Imorse vaknade vi och åt en riktigt brakfrukost, som vi stod oss på ca 1 timma innan vi återigen var hungriga. Till incheckningen där vi blev lite oroliga. Dom la upp alla väskorna på vågar och hämtade sedan en "boss"... betala övervikt, eller inte? TACK snälla bossen, dom släppte igenom oss utan att betala. På planet och en 2 timmats skönhetssömn. Eller ja, sömn och sömn, det var mest att försöka tänka bort de onda bihålorna och öronen.
 
På Tokyo flygplats började sedan vårat problem, hur skulle vi ta oss bland allt detta folk med alla våra grejer utan att slå fälleben på någon? Jo, det gick faktiskt bra. Jag tog skidfordralet med skidor och pjäxor i, medan emmie fick dra två väskor. och vi klarade oss faktiskt jättebra, upp och ner i hissar, ner för trappor och alla vänliga människor här såg till att vi kom på rätt tåg och att vi kom till rätt hotell. Så fort vi kom till stationen vi skulle av på ställde vi oss vid en karta och skulle börja leta vart vi skulle. Direk kom en dam och frågade vart vi skulle. Preincess garden sa vi och hon väntade med att svara några sekunder. Jag vet inte riktitgt vart det ligger, men vänta lite ska jag fråga. Så hon gick iväg och frågade några i personalen på stationen vart vi skulle. Detta skulle aldrig!!! hänt hemma :) så hon visade oss vägen och vi kom direkt rätt.
 
Rummet är bra, litet och mysigt, toaletten är som på en husvagn, platsig och ihålig! Men det ska väl gå :)
Vi tog en promanad runt här i området efter att vi checkat in. Var häftigt att se. Nu funderar vi på att ta ett tåg till tokyo station och gå och titta på folk ett tag innan det är dax att äta middag. Sen efter det blir det nog sängen, vi känner oss lite trötta efter dagens resande. Bjuder på lite bilder från både gårdagen och dagen.
 
30 årig michan på os i tokyo??
Bara ett litet tillägg här, testade toalettfunktionerna innan. Jag höll på att dö, hahahaha! Emmie bara; Michan vad håller du på med??? Skrek som ett litet barn. Det bara sprutar vatten upp, inget att rekomendera! haha!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michaela Johansson

I denna bloggen skriver jag om mina äventyr i livet, jag började med Japan och skidåkning. Nu kommer jag skriva om mitt liv i Australien, välkomna!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela