michaelajohansson.blogg.se

1 vecka kvar

Publicerad 2013-11-03 07:28:49 i Allmänt

I onsdags när vi var ute och sprang råkade jag springa rakt in i två tjejr, varav den ena höll i en kaffe. Den var inte i handen efter att jag sprungit förbi om jag säger så. Och vad gör man då? Man har ju inte direkt pengar med sig när man är ute och springer, så jag sa glatt förlåt och fortsatte. Ja jisses vad dumt!

I torsdags påväg till jobbet köpte vi en vanlig(!!) kaffe, den höll sig varm ända tills vi kom till jobbet. Typ 30 min, den gick knappt dricka för den var för varm och sen smakade den bränt. Blir man inte besviken då så säg?!
Men allt blev SÅ mycket bättre när vi hoppade av bussen. Där stod han, killen med stor K! Den perfektaste killen vi sett, mörkbrunt hår, snygga kläder, perfekt stil.. Jaa allt man kan begära. Det ända felet var att att han var typ 15 år. Han lär ju ha krossat många tjejhjärtan redan, och idag krossade han två till. 
På jobbet gick det som vanligt, vi sitter o knapprar på. Hela andra avdelningen hade idag storfika, massa frukt och kakor. Och där satt vi, det vattnades i munnen bara man tänkte på det. Men när vi gick hem fick vi veta att fredagen skulle bli vår dag, tea breakfast, med kakor o grejer :) mums! 

Fredag morgonen började som en vanlig dag, vi tog morgon kaffet påväg till jobbet. Började jobba och på fikarasten fick vi världens brakfika, 4 olika sorters kakor. We were in heaven! :)
Sen hände det roligaste nånsin sen vi började jobba. Julle ringde till en kund för att berätta att en vara hon beställt var slutsåld. Han ringde och på sin lite annorlunda engelska dialekt sa han:
-hej jag vill prata med Ruth. 
Damen i andra änden måste ha sagt något i stil med att hon inte kunde prata. Och undrade vad han ville. Han förklarade att han ringde från ett leksaksföretag och att dom beställt saker. Hon verkade inte fatta så han sa att Ruth hade beställt leksaker som han behövde prata med henne om. Tillslut fattade hon lite så han försökte lämna numret till henne. Mn efter halva numret började hon åter igen fråga vad han egentligen ville och varför hon skulle ringa tillbaka. Han höll sig fortfarande lugn medan vi som satt runt omkring började skratta lite för att hon verkade vara helt lost i andra luren. Han fortsatte att förklara och tillslut blev han bara tyst. Och så hör man honom säga:
- jaha, Ruth är bara 2 år. Okej, så det är du som beställt leksakerna då?
Alltså då dog jag. Jag visste inte vart jag skulle ta vägen såjag var tvungen att gå därifrån och tårarna bara sprutade. När jag kollade på Linnea blev det inte bättre, då skrattade vi ännu mer. Haha, vilken grej. Efter att ha tjatat i 10 min om vad han ringde ifrån o vad han ville kom hon på att hon kanske skulle säga att Ruth bara var två år, haha!
Efter jobbet åkte vi o mötte upp Lisa för att gå till Opera baren på after work. Så mysigt, vi satt där i flera timmar och bara njöt av det fina vädret och mysigt sällskap. 
Sen gick vi hem till hostlet och åt pizza innan vi gick vidare till en pub som många pratat om. Det var ett jättecoolt ställe. Nere i en källare, massa gamla möbler man fick jordnötter i skal och dom spelade massa cool gammal musik. Där träffade vi två killar som var från Sydney som tog med oss runt o kolla på massa olika "hemliga" barer, en sjömansbar, det var som en båt, sen var vi på nått annat ställe o dansade o sen på ett dragshow ställe. En riktigt bra kväll:)

Lördagen började med ett städpass(bara tre kvar) sen tog vi ett trappintervallpass, phu. Kroppen var som ett asplöv!
När vi kom hem fixade Linnea naglarna och Lisa o hon satt o pratade. Jag somnade som en stock och som några timmar innan vi kom på att vi hade lite bråttom o fixa lunch. Så vi gjorde pinnbröd, alltså vatten, vetemjöl o salt o så stekte vi det i en stekpanna och gjorde som pizza. Svin gott!! Att man aldrig gjort det innan. Sen fixade vi oss och gick och köpte en sallad, chips och dricka så vi skulle klara eftermiddagen. Sen åkte vi mot olympic park och BEYONCE! Där fick vi köa lääääänge. Så efter nån timma hade vi picknick där i kön, med typ 3000 andra människor. Och man hatar ju när alla hela tiden ställer sig upp och springer fram för att dom tror att dom ska öppna. Men nej där satt vi i typ 3 timmar innan vi blev inslussade typ 30 och 30 fram till scenen. När man sen kom på att man behövde gå på toa var det bara att dra på leendet och gå och be om ursäkt att man trängde sig. Och tillbaka var inte lättare. Folk blir ju inte jätteglada när dom tror att man tränger sig. Men det gick! Sen var det ytterligare säkert 2 timmars väntan innan Stan Walker började spela. Faktiskt väldigt duktig! Sen var det 30 min kvar innan vi fick se henne, Beyonce! Vilken kvinna. Om hon är snygg på bild är hon 100 ggr vackrare i verkligheten. Så sjukt! Jag vill verkligen vara henne. Och vilken röst och vilka moves. Allt var helt fantastiskt! Jag vet inte vad jag ska säga mer än att hon var helt AMAZING!
Väl hemma gick vi och la oss med ett leende på läpparna :)

Imorse vaknade vi och gjorde oss iordning för att gå till ett pankaksställe på The Rocks och äta brunch. Där hade dom pannkakor i alla dess former och smaker. Vi valde två amerikanska pannkakor med glass, jordgubbar, grädde och en Cappucino. Mums säger jag bara. Det var det godaste på länge. Sen har vi gått runt i stormen här inne i stan och tagit kort och gjorr det sista vi ville göra innan vi åker. På fredag lämnar vi storstaden lch beger oss iväg på en oförglömlig resa:)

Vi har förresten gjort ett litet mission. På min 25 års fest blir det kroppsstrumpafest. Så nu är det 1 år och 2 månader kvar att träna o komma i sin livs form. Sen går det utför ;)





























Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michaela Johansson

I denna bloggen skriver jag om mina äventyr i livet, jag började med Japan och skidåkning. Nu kommer jag skriva om mitt liv i Australien, välkomna!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela