michaelajohansson.blogg.se

Chill i dill

Publicerad 2013-11-27 12:23:42 i Allmänt

Gårkvällen började med att vi åt middag på hostlet. Hamburgare med pommes, precis vad magen behövde, eller?! ;) när vi satt och åt började vi prata om det fanns några uteställen här, denna byn är verkligen inte så stor. Vi såg då att det fanns lite ljus och som ett dansgolv här på vårt hostel. Då säger Linnea: men titta, dom har ju till och med en disneykula!! haha, vaa? en disneykula?! inte en discokula då? ;) jo det var det hon menade. 

Sen gick vi till affären och köpte en ginger bear, vi har sett det överallt men inte vågat testa. Men igår var set alltså dax. Det var som läsk utan kolsyra med smak av ingefära. Faktiskt väldigt mycket godare än det lät och speciellt hur det såg ut. 
Sen gick vi till hostlet bredvid och träffade två killar från Kanada som vi bodde med i Cairns, så satt vi där ett tag innan vi blev för trötta och gick hem. 

Idag vaknade vi och tränade lite, sen har vi legat i solen heeeeela dagen. Verkligen bara lagat lunch och sen slappat igen, underbara semester :)
I eftermiddags hade vi lite info inför resan imorgon. Vi ska köra 4 hjulsdrivna bilar på stranden :) och övernatta 2 nätter i tält, alltså campa... Och ni som känner mig vet att campa, det är inte riktigt min piece of cake. Så det kommer bli spännande. Annars har vi spelat uno och lyxat med melon och frukt såhär på lill lördagen :)

Så nu kommer ni inte höra av mig förens tidigast lördag, och inga bildbomber eller något. För vi ska faktiskt lämna våra telefoner här, inte ta med dom. Så det blir spännande, en helg utan klocka, kontakt med omvärlden och internet. Det blir semester :)







Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michaela Johansson

I denna bloggen skriver jag om mina äventyr i livet, jag började med Japan och skidåkning. Nu kommer jag skriva om mitt liv i Australien, välkomna!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela