michaelajohansson.blogg.se

En veckas semester!

Publicerad 2013-11-15 12:13:45 i Allmänt

Fredag, underbara fredag. Vaknade vid halv 9 imorse och jag och Linnea bestämde oss för att gå ut och ta en springrunda. Det var lite halvmulet så vi tänkte att detta blir ju en baggis. Men denna värmen är helt sjuk, så kletigt och varmt och tryckande på en gång. Men vi gav oss iväg och sprang, och vi sprang i ca 42 min innan vi hittade hem igen. Under vägen hade vi stannat två gånger, en gång för att dricka o en gång för att jag höll på att svimma. Haha, värmen tar nog lite på en ändå. 
När vi kom tillbaka såg det ut som att vi hade tagit ett bad, men det var bara svett som rann. Bokstavligt talat. 
Vi åt vår gröt till frulle o sen gick vi till cafe fika, ett svenskt cafe och köpte lite godis till busseesan när vi åker till mission beach. Sen gick vi till lagunen och la oss, en stor pool mitt inne i stan precis vid havet. Eftersom man inte får bada i havet här för alla krokodiler och jellyfishs så är der bäst att hålla sig till poolen. Och inte klagar vi, ca 30 grader i vattnet. Varmt och hääärligt :)
Och så har vi solat, läst, lagat mat och soovit. Härliga dag, nu känner man att man verkligen har semester :)
Ikväll har vi ätit lite melon, dipp och morötter och nudlar. Nu har vi börjat vår semester "diet", nudlar och frukt/grönsaker all in :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michaela Johansson

I denna bloggen skriver jag om mina äventyr i livet, jag började med Japan och skidåkning. Nu kommer jag skriva om mitt liv i Australien, välkomna!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela