michaelajohansson.blogg.se

Imorgon drar vi!!

Publicerad 2013-11-11 11:52:52 i Allmänt

Idag firar vi födelsedag här i Australien. Lisa fyller 22 år :) så i morse gick vi upp och gjorde en riktig brakfrukost. Mackor, smothie med bär, frukter, grönsaker, svenska flaggor. En riktig höjdar morgon. Tyvärr var inte vädret på vår sida, det har spöregnat. Men vad gör väl det när man har ett riktigt hem och man kan slänga sig i en soffa o kolla på en film? Eller jag kanske inte kollade jättemycket, jag somnar ju alltid, haha! Men dom andra två kollade iaf.  
Sen tog vi en låååång cykeltur, fram och tillbaka i hela Mona Vale...i regn. Men lika glada var vi för det :) vi hittade tillslut ett fin där vi åt lite macka, müsli o kaffe. Efteråt blev detfödelsedagsfika med lite goda kakor. Eftersom regnet var värre än tidigare gick vi runt inne i ett litet köpcentrum, det var inga roliga affärer som tur var. När regnet avtog cyklade vi snabbt hem och sen skjutsade snälla Simon oss till posten så vi fick skicka hem lite saker. Inne på postkontoret skrattade vi nästan ihjäl oss! Lisa hittade några godisar som såg ut som mörkhyade barn. Det i sig var ju faktiskt inte alls roligt, men att hon bara sa det och sen sa: det hade vi ALDRIG fått ha i Severige. Det gjorde det hela liiite roligare. Vi kunde inte sluta skratta nån av oss och alla inne på posten kollade på oss och tänkte väl att vi var helt konstiga. När vi sen skulle berätta för Simon bröt vi ihop igen, för att vi insåg att det inte var så kul egentligen. När vi kom fram till disken vägde väskan 3 kg för mycket, så det var bara att börja packa upp, så nu blev det lite mindre grejer som kommer hem till Sveariket. Och det kanske är lika bra. 
Efter det tog jag, Linnea och Simon en löprunda upp för massa backar. Hua, vad trött jag var idag. Sen en snabbdusch och packa iordning väskan för att möta upp Simons vänner för lite mat. Det blev dock inte riktigt som vi tänkt oss. Linnea tog en stek med pommes, vilket var lyckat. Jag och Lisa däremot tog kyckling med jordnötssås, men det var jättelite mat. Och inget till, men vi beställde till lite ris. Men det hjälpte inte mycket. Så efter det gick vi till coles och köpte lite äpple och toast som ve festade till det med nu ikväll. 

Tack så mycket Simon för att vi fick bo hos dig och för allt vi fått göra :)

Och stort grattis lilla Lisa på din födelsedag. Jag hoppas du haft en bra dag, även fast du blev utan räkmacka i år och att vädret inte var det bästa :)

Puss o kram allihop!


Svarta byxor som blivit gråa!




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michaela Johansson

I denna bloggen skriver jag om mina äventyr i livet, jag började med Japan och skidåkning. Nu kommer jag skriva om mitt liv i Australien, välkomna!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela