michaelajohansson.blogg.se

Mission beach

Publicerad 2013-11-16 10:28:50 i Allmänt

Idag är det lördag och vi har förflyttat oss ifrån Cairns till Mission Beach. Men morgonen började med ett träningspass, det blev hopp och studs alabama! Benen pumpade av mjölksyra och huvudet kokade av värme, men efteråt är det alltid lika skönt. Sen gick vi ner till polen och tog ett dopp innan det var dax för den dagliga grötfrukosten. När den var intagen började vi packa iordning alla våra prylar igen, det blir en ny variant på packningen varje gång nu. Sen gick vi och checkade ut och la oss vid poolen några timmar. Eller inte vid polen, vi låg faktiskt i polen hela tiden. Så himla nice o ligga i vattnet så och sola, men också liiite farligt. 
Sen var det bara att packa på sig alla prylar och gå till bussen, svettig och äcklig fick vi vänta ett tag innan vi fick hoppa på. Men väl på var det så skönt, bra AC och vi kunde avnjuta en kall och skön resa. Vi hade med oss lite lunch på bussen, macka med Philadelphia och sylt, morot, äpple och lite lördagsgodis. Mums för magen! 
När vi kom fram stod  en kille från hostlet för att hämta upp oss. Vi fick handla på plats innan vi åkte ca 30 min till boendet. Vi bor verkligen mitt ute i skogen. Och det första vi såg var massa tält, så vi fick lite ont i magen och tänkte att jaha, då ska man bo i tält också. Men det var inte så illa. Vi fick vårt rum, som dock nästan är som utomhus. Köket är ute, allt är ute. Men det är ett ascioolt ställe! Ska ta lite bilder imorgon och visa. Det finns pool, hängmattor och ikväll ska dom visa utomhus bio :) aå man ska väl inte klaga, på mer än att vi blir helt uppätna av myggen. Helt sjukt!!! Jag har suttit ute i 2 timmar o har redan säkert 20 myggbet. Dom är helt galna här!
Vi la oss i en hängmatta innan och bara njöt av tystnaden och lugnet. Så såg vi en kille som tränade, han stod på händer och gjorde push ups utan att ha n vägg eller något att stå emot. Sen körde han burpees i säkert 5 min, utan att överdriva!! Tillslut såg han nog att vi tittade också, haha. Sen packade jag och Linnea ihop våra saker inför morgondagens rafting. Och vem kommer då in på rummet om inte han?! Haha! Jaa jag är inte förvånad över något vi gör längre!

Kram på er!








Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michaela Johansson

I denna bloggen skriver jag om mina äventyr i livet, jag började med Japan och skidåkning. Nu kommer jag skriva om mitt liv i Australien, välkomna!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela