michaelajohansson.blogg.se

Nu har det börjat

Publicerad 2013-11-12 14:03:19 i Allmänt

I morse började äntligen vårt äventyr. Vi gick upp tidigt för ett träningspass och gick sen o köpte med oss kaffe till frullen. Sen åt vi lite frukost hos Simon innan vi plockade iordning på alla våra saker. När vi packade började regnet återigen gråta ner från himlen, kan det bara sluta nån gång?? Så vi tog åter igen upp våra svarta jeans från "släng påsen" och nån tröja som vi sedan gick i till bussen. Det öste ner och vi var genomblöta. Vi köpte en bussbiljett och hoppade på bussen. Äntligen var vi påväg!

Sen åkte vi in till stan och bytte till ett tåg som tog oss till flygplatsen. Ute i god tid som vanligt hann vi både äta och bli hungriga och äta igen. Sen hade vi en 3 h lång flygning framför oss. Men jag somnade ju såklart efter ca 20 min, som vanligt. Men oj så skönt det var. 
När vi kom fram insåg vi att klockan hade ställts om, så nu är vi en timma tillbaka i tiden igen och skillnaden är bara 9 timmar till Sverige. Ett tag till iaf, vi har ingen aning om när nästa tidsskillnad är. Det ska visst vara nån på 30 min nånstans. 

Vi tog sen en shuttle bus från flygplatsen till hostlet. Chauffören körde som alltid som en dåre och satt och pratade med sig själv. En kille på bussen frågade om stranden var nära så man kunde bada. Då svarar han att: nej nej nej, inte bada! Så blir det dåligt rykte och dåligt för turismen. Du kommer bli uppäten av en krokodil. 
Okaaaaj?! Haha, det känns ju lovande. 

Hostlet iaf är jättejättefint. Det kändes nästan som att komma till ett riktigt hem igen. Receptionen var lyxig och rummen ska vi inte tala om. Det är egen toa och dusch och vi har ett 8:bädds rum. Det är kanon!

Eftersom vi var hungriga skyndade vi oss ut på stan och hittade en kinesisk restaurang, det var riktigt gott. Nudlar med grönsaker och cashewnötter, mums. Sen gick vi och köpte frulle och hem och åt lite havregrynsgröt på hostlet. Upps, hungriga igen!

Sen har vi gått en promenad genom stan ikväll, kollat i lite affärer, gått på nån natt marknad och gått vid hamnen. Det är en väldigt mysig stad och så sjukt tyst. Inte alls som Sydney. Här kan man verklige slappna av. Men nu måste vi sova, för imorgon är det dax för första uppdraget, snorkla i barriärrevet :)











Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michaela Johansson

I denna bloggen skriver jag om mina äventyr i livet, jag började med Japan och skidåkning. Nu kommer jag skriva om mitt liv i Australien, välkomna!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela