michaelajohansson.blogg.se

Rainbow beach

Publicerad 2013-11-26 07:45:18 i Allmänt

Måndag morgon, trötta även fast vi sovit länge. Vad är det för fel? Nåväl, vi gick till lagunen och solade och badade, åt lunch och då kom skitvädret igen. Regn och åska, så vi gick till Peter Pan och tittade på lite bilder från go pro:n och sen drack vi kaffe på  ett cafe. Riktigt kaffe är inte att leka med ändå! 
Sen väntade vi, väntade och väntade lite till på att tiden skulle gå. Vi spelade lite kort, åt lite gröt och när klockan blev 6 var det dax att gå mot nattbussen.  Vi klarade oss som tur var från regnet, jihoo. Satte oss och spelade lite kort till. Kl 6:50 skulle bussen gått, men efter att ha väntat och hunnit äta macka så dök bussen upp kl 8!! Lagom irriterade ställde vi oss för att lägga in våra väskor. Och så kommer chaffisen, i skjorta, shorts uppdragna till armhålorna och vita knästrumpor. En riktig pudding... Not! Och jättekonstig, han tog all tid i världen på sig att plocka ut allas väskor som skulle av, vilket var typ alla på hela bussen. Sen stod han i lugn och ro och pratade med dom innan han fick tummen ur att börja packa in vårt. 

Då träffade vi två killar som vi bodde på samma hostel som i Cairns. Dom hade precis kommit tillbaka från sin segling och haft jättefint väder, kul för dom då... Haha! 

När vi äntligen fick hoppa på buSen var vi nästan 2 timmar försenade. Så vi satte oss och pratade med två svenska killar från karlskrona ett tag, bredde lite mackor och åt. Men det skulle vi inte gjort. För precis då kom chaffisen för att räkna in oss och man fick inte bre mackor på bussen. Tur att vi satt längst bak och han körde längst fram så vi kunde fortsätta äta :) sen läste vi lite och somnade tidigt. Vid lite efter 11 stannade vi så vi fick borsta tänderna, sen hoppade vi på bussen och den låååånga natten började. Även fast det gick över förväntan så sover man inte skitbra på en buss. Man får ont i hela kroppen och sover nog inte jätte djupt.

När vi vaknade i morse stannade vi och åt frukost. En yoggi och macka blev det. Linnea och Lisa köpte en fralla med ost och skinka, när dom fick den toastad var den såklart delad i mitten. Dom har något för sig i detta landet, dom delar ALLT på mitten. Jag fick en helt nygjord toastmacka med tomat och ost. Den var redan delad på mitten när jag såg den, såklart. Jag skämtade och sa att nu när dom toastar den kommer dom säkert dela den igen, men så skrattade vi o sa att nej, det är ju alltid bara i två. 
Men när mackan kom var den delad i 4, vi vek oss dubbla av skratt. Vilket skämt! 

Väl framme bodde vi på ett hostel 20 m från busshållsplatsen i Rainbow beach, med pool och grejer. Väldigt mysigt. 
Eftersom solen lös gick vi ner till stranden, som vi fick ångra det. Det blåste småspik och efter 10 min gav vi upp. Då hade vi sand överallt!
Vi gick hem och tog ett dopp i polen ich jag bestämde mig för att ta en löptur. Sä ner till stranden igen för lite intervaller, sen hittade jag en trappa som tog död på mig innan jag hittade vägen hem igen och la mig för att vila. Nu ligger jag här i en hängmatta och bloggar. Så underbart :)













Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michaela Johansson

I denna bloggen skriver jag om mina äventyr i livet, jag började med Japan och skidåkning. Nu kommer jag skriva om mitt liv i Australien, välkomna!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela