michaelajohansson.blogg.se

Seemmmeeester!

Publicerad 2013-11-08 13:53:14 i Allmänt

Torsdagen på jobbet var dryg, den tog aldrig slut. Men vi försökte liva upp dagen lite med att testa en is kaffe, det var smarrig kan jag lova er. När vi kom hem städade vi vårt sista!! pass på hostlet. Vilken lättnad alltså. Sen fick jag träna lite mage för mitt haltande ben ville absolut inte vara med och träna ben. Sen stretchade jag faktiskt lite, kors i taket!! Och knäckte loss lite låsningar i ryggen. Sen kom dom på hostlet och tjatade på oss att vi var tvungna att hänga med ut. Så det var bara att kasta sig in i duschen och sen direkt på packningen. Väskorna är helt PROPP fulla, fattar inte hur detta ska gå. Får nog slänga massa nu. Eller vi ska försöka kolla om vi kan skicka hem lite, men det verkar kosta en förmögenhet..:( 
Sen började vi säga hej då till alla som inte skulle med ut. Det känns konstigt att åka ifrån alla efter så lång tid, men samtidigt känns det SÅ bra:) 
Se. Gick vi ut och dansade, ja på ett ben hela kvällen, vilket betyder att mitt vänsterben fick sjukaste träningen, haha. Det var en rolig kväll även fast vi inte stannade jättelänge. Sen blev det lite hej då igen innan vi äntligen fick sova!! 

Morgonen var tung, 4 timmars sömn och sen försöka packa med sig allt var ingen bra kombination. Men efter många om och men var allt nere och vi kunde äta vår sista frulle på hostlet. Sen gick vi och sa hej då till stackarna som var vakna, och dom som inte var vakna väckte vi :)
Sen var det bara att. Slänga på sig backpacker outfiten, en väska bak och två fram och gå till bussen. Aldrig har denna 15 min promenad varit jobbigare, inte ens som halta lotta. Svetten rann på ryggen. Men vi klarade oss, tog morgonkaffet och hoppade på bussen, för sista gången. Sen var det bara att slänga på sig allt igen för att gå ytterliggare 15 min till jobbet. Sen gjorde vi oss ett litet bagageutrymme utanför toaletterna, det blev kanon. Chefen kom o frågade oss senare om vi verkligen PÅ RIKTIGT skulle åka. Så dom trodde väl vi hade varit lite som backpackers är, bara ljugit ihop nått. Men nej nej, här talar vi sanning! Vi lyxade till det lite med fika också, en is kaffe och en caramell slice, så sjukt god kaka. Typ som kolapaj med chokladöverdrag :) sen fick vi säga hej då och dom tackade oss så mycket för vårt jobb vi gjort och att det inte varit något drama över oss. 
På med packningen igen och vidare till Simon. Vi började med att bara gå in i en riktig dörr, till en riktig lägenhet. Ställde ner alla saker och sen bara kände lugnet, rent, snyggt, fräscht. Sen satt vi oss i soffan!! Vilken dröm, och så har han akvarium, så där satt vi som tre idioter och kollade på fiskarna nersjunkna i den sköna soffan. Vidare till stranden för ett dopp, shit vad det blåste alltså. Men det var iaf skönt och uppfriskande. Sen blev det affären o köpte mat, tacos, med riktiga grönsaker, avokade och allt därtill, mums!
Sen har vi suttit och pratat, kollat på film, suttit i soffan och bara haft riktigt fredagsmys:)
Har förresten packat om hela väskan igen. Hittade endel som jag faktiskt kan slänga och sen ska vi försöka skicka hem grejer också, så vi slipper dra runt på det hela resan. Det kommer nämligen aldrig att gå :p
Nu ligger jag här och ska försöka sova. Kommer inte bli svårt när det är såhär lugnt och tyst!

Tänkte bara passa på att tacka alla fantastiska människor vi mött hittills under våra 11 veckor på Elephant Backpackers och i Sydney. Det har blivit många roliga minnen. Och framför allt att ha träffat massa fantastiska människor man aldrig annars hade mött. Det gör det hela då mycket mer värt! Sen ska vi inte glömma bort Sydney som stad, vi har fått se så mycket vackra saker, mysiga platser, fina stränder. Jaa helt enkelt perfekt!  
Så tack!
Men det är NU äventyret börjar på riktigt. På tisdag går flyget från Sydney till Cairns. Och på onsdag ska vi snorkla i barriärrevet, det ni det ska bli häftigt!

Nu måste jag sova, imorgon blir en aktiv dag. Löpning(om tants höft klarar), surf och en cykeltur. Allt om vädret tillåter, det har nämligen lovats storm och regn. Vilket vi fått känna av redan ikväll. 

Sov gott, eller rättare sagt, ha en bra dag! :)
Semester it is!!












Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michaela Johansson

I denna bloggen skriver jag om mina äventyr i livet, jag började med Japan och skidåkning. Nu kommer jag skriva om mitt liv i Australien, välkomna!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela