michaelajohansson.blogg.se

Torsdag = 1 dag kvar

Publicerad 2013-11-06 21:57:22 i Allmänt

I måndags fick på förmiddagsfikat idag betta på olika hästar som kunde vinna i Melbourne cup. Ja och Linnea tog varsin $1 häst. Sen började diskussionerna hur det skulle fungera, haha. Och inte kom vi fram till nått smart heller. När racet väl drog igång var det full rulle, det bjöds på drinkar och tilltugg och där stod jag och linnea som två fån och fattade ingenting. Snacks bordet var underbart så där hängde vi medan dom andra kollade på racet. Det kändes ungefär som man hört att det var på stenmarks tid, hela staden tystnade och sen var det fest. 
Sen har vi sagt upp oss också, det gick smärtfritt kan man säga. Vi sa att vi hade dåliga nyheter och direkt frågade hon om vi skulle sluta. Så sa vi ja och hon sa att det inte var några problem. Men att vi hade gjort ett bra jobb osådär så det var ju skönt att höra.
På kvällen låg vi och läste och sen åt vi lite sushi, mumma. Dom med avokado är inte att leka med. 

Onsdagen har varit strulig och tråkig. Nu är man så less på det här jobbet så man snart spyr. Säkert för att man vet att man snart får sluta och ska vara ledig jättelänge :) har försökt kolla upp om visum till bali idag också, vilket krångel. Vi ska vara 32 dagar och det vanliga visat är på 30. Hade vi vetat det innan hade vi nog tänkt om. Men vi har iaf kollat runt nu. Så ringde jag till indonesiska ambassaden i sydney och frågade hur vi skulle göra. Jag fattade inte riktigt vad hon sa, för hon pratade inte så bra engelska. Då säger hon bara: bye bye! Det sa hon typ 5-6 ggr och försökte att bara lägga på utan att komma med några som helst vettiga förklaringar. Ååh så irriterad man blir. Dom får ju iaf vara trevliga i telefonen. Inte låta sura, knappt säga något och bara säga hej då! Bajs på henne..
Löpturen var inte att leka med. Det började med att vi skulle ta lite jogg och sen intervaller, men eftet att vi ombestämmt oss två gånger blev det en mil runda isch. Hua vad tung den var idag!
Men med lite frozen yoghurt i magen kändes det mycket bättre. Gick all in på chokladavdelningen, m&ms, smarties, chokladdroppar m.m 

Torsdag morgonen började inte så bra. Efter att ha haft ont i höften hela natten, så fort jag vridit på mig var man inte jättepigg. Att det sedan satt i så att jag fick halta mig hela vägen till bussen på ett sjukt konstigt sätt gjorde inte starten på dagen bättre. Men när vi kom in på 7eleven ändrades allt. Han visste vad vi ville ha, vi behövde bara ge frM pengarna. Äntligen är vi stammisar:) när vi sen hoppade på bussen var det vår favvochaffis. Han sa som vanligt: tjejer, så tar ni med er kaffekopparna av sen. Och så kollade han upp och såg att det var vi, då sa han. Ja det är ju ni, ni är ju duktiga och slänger. Japp sa jag stammisar ;)
När vi sitter på bussen och kommer till en hållplats, vem står inte där om inte kalkon 15 åringen. Han kommer bli farlig när han blir äldre alltså!!

Nu vill jag bara att det ska vara i morgon eftermiddag! Så fort man sätter sig framför datorn blir humöret på-! Så sitter man som i rn bubbla o har ingen aning om vad man gör. Kommer till fikat o så tar det några minuter innan jag och Linnea börjar skratta åt varandra för att vi är på så dåligt humör, haha. Bara två dagar kvar, käääämmpaaaa!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michaela Johansson

I denna bloggen skriver jag om mina äventyr i livet, jag började med Japan och skidåkning. Nu kommer jag skriva om mitt liv i Australien, välkomna!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela