michaelajohansson.blogg.se

Uncle ben- rainforrest

Publicerad 2013-11-14 16:09:55 i Allmänt

Imorse stog klockan på 7.15 och vi gick upp och åt lite gröt. Vi packade ihop våra prylar och gick utanför Gilligans och satte oss för att vänta på vår buss som skulle ta oss till regnakogarna, uncle brians. Det bjöds på underhållning under väntan. Först kom en bil som skulle hämta upp lite folk, tutade och tvärnitade o höll på att köra rakt in i en byggarbetsställning. Sen höll han på att backa på en bil när han skulle där ifrån. Nästa händelse är ännu bättre. En shuttle bus stod och väntade på några som skulle till flyget. Chaffisen stod lugnt och pratade med nån random utanför. Så kommer en kille som ska med och säger att han har en kompis med sig. Då blir chaffisen stressad och börjar skrika o säga att: sir, var är din vän? Ska din vän med sir? Sir, var är han? Jag åker om han inte kommer. Jag måste åka om 1 minut. Så han går och kollar om han hittar honom. Men han kommer inte. Då sitter chaffisen i släpet och pustar, hoppar med benet och visar att han är otroligt stressad. Drar ut hans väska halvt och säger igen: sir jag måste åka NU! Så han hoppar in i bussen och då kommer kompisen med benen efter sig och är inte stressad dör 5 öre. Chaffisen ut igen, skriker på kompisen som bara skrattar och rooar högt: sir kom nu! Skynda dig sir, jag får väskan sir. Hoppa in i bussen sir, jag är sen. Spring sir.
Vi höll på att skratta ihjäl sig, från att ha 1 min på sig till att 3 min senare ha ren panik, haha!
Då kom iaf vår uncle brian buss och hämtade oss, in i bussen och en timmas resa började, med att presentera oss för varandra och bara ta det lite lugnt. 

1:a stoppet var i regnskogen. Vi gick en liten "guidad" tur. Vi fick se en farlig spindel och några farliga palmer. Men jag kommer inte ens ihåg nu vad som var så farligt. Men man ska nog akta sig. Sen var det första badstoppet. Där kunde man välja på att gå i eller hoppa. Linnea och Lisa bestämde sig för att hoppa och guiden sa att om man ville vara lite crazy kunde man gå upp i ett träf och hoppa. Så det gjorde dom, båda samtidigt. Alla andra stod och kollade på och hejade. Så jag kände att jag inte kunde vara sämre. Så upp i trädet alla 3, alla andra kollade fortfarande. Bara det att när vi stod sär uppe så började trädet knaka. 3 st var lite för mycket, så vi fick hoppa i i ren panik, haha. Och så var v dom 3 sista som fick hoppa ifrån det trädet. 
När jag sen skulle på toa hade han sagt att det var en spindel på en, men jag trodde han skojade. Men när jag kom in där så visst, där var sen. En mega spindel över toastolen. Så jag sprang ut och tog en annan, uscha!

2:a stoppet visade han ytterligare 2 farliga träd. Sen var det som 3 olika "pooler" de översta två fick man inte bada i då det var strömt. Men det var coolt,  som ett vattenfall med massa stenar. När vi var påväg ner såg dom en orm, och jag försökte bara hålla lugnet och gå förbi utan att titta. 
I vattnet där det var lite kallare nu. Det fanns en rutchkana, jag som hatar det sen jag slog huvudet i när vi var i Tärnaby gjorde det. Det var iof ingen fara, som tur var. Det var skönt. Sen tog vi lite kort och när vi skulle ta oss tillbaka så gör Linnea faceplant rakt ner i stenarna, haha. Förlåt men de va lite kul, och hon fick som tur var inte ont!

3:e stoppet var äntligen mat. Som vi väntat! Jag fick omelett, cous cous och sallad, dom andra kyckling istället för omelett. Mums var det. Men vi börjar undra om vu är fatliga, ingen vågar prata med oss. Är vi för coola kanske?! ;) haha!
Till efterrätt var det nån cokladpuddig med glass, ganska okej iaf. Sen fick vi lära oss hur vi skulle göra en såndär fin hårreklam bild ni vet. 

4:e stoppet var det dax att bada igen. Denna gång vid ett vattelfall. Jättefint var det. Och då även testa våra kunskaper i att bli modeller. Det tog ett par försök innan vi fick till det, men tillslut så. Jättefränt och coola kort blev det också! 

5:e stoppet frös jag och tänkte egentligen inte bada. Men vi gick ber till vattnet och fick se några sköldpaddor, 2-3st och några minibebisar. Så coola är dom!! Aå då blev det bad ändå, jätte klart vatten, djupt och jättevarmt! I vattnet fick vi skrattanfall då Lisa råkat säga lite olämpliga saker om en person, som just det, var svensk, haha! Vi höll på att drunkna, så mycket skrattade vi och alla andra skrattade åt osa också, haha!

6:e stoppet stannade vi föe att kolla på några konstiga djur. Vet inte ens vad det var, dom var vattendjur ich farliga iaf. Nån blandning av djur. Vi fick varm choklad, muffins och marshmallows också, mums. Stoppet var kanske i 20 min, så vi hann se några farliga djur i vattnet också! Sen åkte vi till ett hostel precis bredvid och gick på toa innan hemresan började. 

Väl hemma gjorde vi snabbt lite nudlar med morötter, vitkål och sweet chili sås. Sen gjorde vi oss iordning för att gå på lasies night på ett uteställe. De var ingen jättesucce, kanske både för att det inte var bra och för att vi var alldeles för trötta. Så nu är vi hemma och ska sova, imorgon blir det sooovmooorgooon !! :)















Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michaela Johansson

I denna bloggen skriver jag om mina äventyr i livet, jag började med Japan och skidåkning. Nu kommer jag skriva om mitt liv i Australien, välkomna!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela