michaelajohansson.blogg.se

2 veckor kvar

Publicerad 2013-10-25 12:40:06 i Allmänt

Måndagarna avlöser varandra, fattar inte vart tiden tar vägen alltså. När vi kom hem frön jobbet var det min matlagningsdag, så Linnea och Lisa gick ut och sprang medan jag fixade middag. Efter maten drog jag på mig löpkläderna och kom på den dumma idén att springa intervaller. Så jag sprang och när jag stannade kom två killar och sprang om, när jag körde intervallen efter sprang jag om dom igen och när jag stannade kom dom om mig igen. Likadant en gång till och  4 gången jag var påväg ikapp dom så klappade den ena lite i rumpan (som när man cyklar och ska lägga sig bakom) och sen la dom benen på ryggen och bara sprang. Vilket betydde att jag inte kom ikapp. När dom såg att jag stannade igen så saktade dom åter igen ner tempot. Haha, det var lite roligt ändå! När jag kommit hem o duschat tog jag en macka och köpte en chai latte och gick till museet för att skypa med mamma. Det dröjde inte länge innan både Lisa och Linnea skickar sms att jag måste springa till dom. Sagt och gjort, Linnea skulle vara med i radio. Så där satt vi, i en mörk park i Sydney lite efter 9 på kvällen och Linnea pratade i svensk radio :)

I tisdags på jobbet hände en såndär pinsam grej. Vi satt o jobbade som vanligt och en sak är slutsåld. Då säger chefen att vi kanske inte ska sälja själva tillbehöret bara, men ångrar sig sen och säger att vi säljer tillbehöret ändå eftersom det kan finnas folk som har grejen ifrån början eller förra året typ. Då mitt i allt detta öppnar Julle munnen och säger: haha, det är ju som att man går till en affär och ska köpa dator och så får man bara köpa väskan, hahahahaha! 
Alla blir knäpptysta, chefen tittar lite konstigt på honom och rycker på axlarna, jag kollar på honom o tänker: hur tänkte han nu och återgår sedan till jobbet och alla andra är fortfarande helt knäpptysta. Själv sitter han och små skrattar för sig själv och tycker säkert att han är jätterolig. Vilken pinsam tystnad alltså!
På tal om att inte bli mätt så åt vi idag världens himla matportion, säkert 3 portioner ris med kyckling och grönsaker. Inga dimmor, det slank ner! Men det var första gången på typ 3 veckor som jag kände en mättnadskänsla, jag åt till o med mer än Linnea idag :)

Vi har en dam på jobbet, hon ser alltid så glad ut. Och idag sa hon till mig när vi möttes, ååh är det inte som fnittrande tjejerna. Så nu är vi dom fnittrande morotstjejerna på jobbet!
 På kvällen blev det överkroppsträning i parken och sen fiskpinnar med, tro det eller ej, morotsmos ;)

Onsdag morgon började lite annorlunda. Kaffet var kallt och dåligt skummad mjölk, när vi hoppade på bussen o skulle använda vårt busskort funkade inte Linneas. Upps, onsdag är Linneas köpa busskort dag. Så hon fick snabbt springa och köpa ett kort, men hann med gott om tid kvar. När vi satt där satt vi och pratade om all mellan himmel och jord när vi kommer in på bedbugs. Då kollar linnea ner lite på händerna och ser några konstiga prickar, det ser inte ut som myggbett men ändå kliar dom. Hela morgonen gick åt till att oroa sig för bedbugs. Vi skickade på facebook till managern på hostlet men inget svar, så vi tog reda på hennes nummer och skickade i panik att vi trodde vi fått dom äckliga krypen i våra sängar. Men lugnande svarade hon att sängarna såg okej ut och att det säkert bara var myggbett. 
Men när vi kom hem på eftermiddagen visadedet sig att en annan kille på hostlet hade fått bedbugs och lisas armar var också fulla. Så paniken återigen och alla kläder åkte i tvätten. Så hela kvällen fick åt till att tvätta upp alla kläder, torka och packa i våra väskor och ställa i receptionen. Sen gick vi till Scary Canary och åt jättegod mat på våra gratis kuponger. Detta var första gången man fick en ordentlig måltid, vi hade redan innan planerat att vi skulle behöva gå vidare och äta. Men vi fick en hel kycklingsnitzel med massa pommes och sallad, kanonbra! 
När vi kom hem kröp vi ner i våra bedbugs sängar och försökte sova, men på rummet hade vi en gravid dam som snarkade så väggarna höll på att rasa in. Men vi har hört att gnägga ska hjälpa, och faktiskt! Det funkade!! Haha, vi skrattade så tårarna kom och gnäggade ikapp. 
Mitt i natten vaknade jag av världens kramp i vaden, jag bara låg och vred mig, bet ihop och tårarna kom. Alltså det var sån sjuk kram alltså!

I går morse när vi kom till 7eleven hade dom nån ride, aåvi fick stor kaffe för $1 istället för $2. Vilken start på dagen, och coklad för $1 också. När vi kom hem betättade dom att vi inte hade några bed bugs och lyckan var total!! Inte nog med det, chefen ringde Linnea och sa att set var för lite att göra på jobbet så hon skulle vara ledig idag, och jag anmälde mig frivilligt till ledigheten och party på IVY planerades istället. Men innan det fick vi packa in alla våra saker i rummet igen och ta en löptur. 5 min i nerförsbacke klarade jag innan vaden stoppade mig, känner mig som en gamling med gubbavad. Uscha! Så det blev inte mycket löpt för mig, utan jag duschade o laddade för utgång. På IVY var det sjukt mycket folk, bra musik och mycket konstigt folk. Dom första vi stötte på var en japan med sin kompis. Kompisen försökte brätta för sin kompis hur man gör när man ska ragga på tjejer på krogen, vilket inte var en lyckad ide. Han sa åt japanen att gå fram till mig och det gjorde han, och satte sig som ett plåster i ryggen. Vi gick direkt därifrån och kompisen kom efter o undrade varför vi bara gick? Ja vad tror du?! En gång till sa han åt japanen som återigen lyssnade på sin puckade kompis innan vi gick därifrån. Nästa gäng vad 3 tyskar, dom stod länge och väl och tittade, en av dom ville så gärna prata med Linnea men vågade aldrig ta steget. 30 min senare efter att ha stått bredvid oss och dansat vågade han sig äntligen fram och prata. Haha, ser vi så farliga ut?! 
Medan dom pratade försvann jag ig lite i folkvimmlet, så sjukt mycket folk och alla som alltid ska gå runt på dansgolvet. Så helt plötsligt hade jag råkat hamna mitt i värsta gänget med både tjejer och killar. Jag stod verkligen som en packad sill mellan dom när en av killarna säger: åh vad fan gör den där bruden mitt bland oss då?! På svenska. Jag tittar då upp och säger snabbt: jag är också svensk så du ska nog inte säga så mycket mer nu. Hans ansikte förvandlades o man kände att han nog tyckte situationen blev liiite jobbig, så han försökte med: ååhh haha, heej! Å vad gör du här då? Hehe.
Man får nog börja passa tungan för vad man säger nu, alldeles för mycket svenskar nu. Sen gick vi hem och sov i våra buggfria sängar. 

Idag tog vi sovmorgon till kl 8(!!) sen åt vi yoghurt och äggmacka innan vi tog oss till stranden. På bussen drack vi kaffe och åt en chokladbit. När vi var klara satte jag ihop kaffemuggarna med skräpet i. Sen lutade jag mig ner till min väska på golvet för att ta upp telefonen. Då ropar en fyllekaja till gubbe framför på engelska: ååh sluta, ta upp eran skit. Ni kan inte bara slänga det sådär. Eftersom jag fortfarande höll i muggarna lyfte jag upp dom och visade att jag fortfarande höll i dom. Då sa han jaa men du tänkte ju ställa dom på golvet, jag såg dig. Jag berättade att jag hade min väska på golvet o att det var därför jag lutat mig fram. Då börjar han mumla massa och kallar mig bitch. Då kokade det lite i Michaela Johansson. När vi gick av fortsatte han ändå o sa typ att ja det är bra ni tar eran skit med er och massa otrevlkga saker. Usch, hemska människor, tur inte alla är såna. 
Sen gick vi i alla affärer här i Manly, massa fint. en köpte vi mat, Linnea kebab och jag en salladsrulle. Så gick vi till stranden och satte oss. Nör vi började äta kom fiskmåsarna väldigt nära och Linnea fick panik. Så hon började gå runt och beStämde sig för att sätta sig på trappan till stranden istället. Så det gjorde vi och jag stod i sanden o kastade sand på dom när dom kom för nära. Men hon fick återigen panik och flyttade upp några rader. När jag ätit klart skulle jag gå och slänga mitt skräp, men hon ville att jag skulle vänta. Då kom attacken, fiskmåsarna verkligen anföll och en kom bakifrån och flög rakt på Linnea och hennes mat, tog tag i sen och flög iväg. Hallå?! Ni är fåglar, håll er på avstånd! Ni kan ju inte hålla på och äta upp våran mat när vi äter den??!!
Vid 3 snåret tog vi en tur på stan, blev ett par shorts och en keps rikare, lite pengar fattigare. Sen tog vi bussen hem och en hjälpsam herre hjälpte oss så att vi kom rätt!
Sen kunde vi inte hålla oss ifrån Lindt affären efter förra helgen. Så det blev några gobitar :)
Sen har vi städat och ätit mat och haft en buffe av gosaker från lisas jobb:)

Kram på er! 


Kön till bussen, såhär är det väl i sveige med??














Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michaela Johansson

I denna bloggen skriver jag om mina äventyr i livet, jag började med Japan och skidåkning. Nu kommer jag skriva om mitt liv i Australien, välkomna!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela