michaelajohansson.blogg.se

Helgen är över :(

Publicerad 2013-10-27 12:45:12 i Allmänt

Lördagen började med beslutsångest, stranden eller inte? Vädret var inte kanon, men efter många om och men bestämde vi oss. Så vi åkte med bussen till vårt jobb, sen kom Simon och hämtade oss. Det är en kille som jag lärde känna i Japan. Sen åkte vi bil förbi massa fina stränder innan vi var på plats i Palm Beach. 
Vi började med att bestiga ett "berg" med sand i hela skorna. Efter halva vägen var träden inte längre gröna, två veckor tidigare hade all skog brunnit ner, det luktade till och med fortfarande brand. Men uppe på toppen var det så vackert. Vilket ställe alltså! Efter att ha beskådat utsikten gick vi ner igen och blev bjudna på mat. Fisk med qinoa-sallad! :) 
Sen tog vi oss till stranden för nästa uppdrag- surfning! Simon och en kulle från vårt rum som hängde med började, men efter ett tag gav jag och Linnea oss också på det. Det gick ändå helt ok. Lite för lite vågor kanske, men det var SÅ kul! Känns så rätt att vi ska iväg o surfa på riktigt sen :)
När vi kom hem skyndade vi osa att duscha och hade köpt lite ost och kex för att gå o sätta oss utanför museet och streama världscupen. Men tror ni det funkade?!!?! Nej!! Vi blev så besvikna, men satt glatt kvar och lyssnade på lite idol klipp innan vi gick hem och gjorde oss klara för att gå ut och äta. Vi gick ner till darling harbour till ett ställe som heter bungalo 8. Det kändes som att koma rakt ut på en strand med lite små hak.det var små lampor som hängde i taken och det var verkligen strandkänsla. Så vi köpte vår mat, jag fish and chips, linnea en burgare o lisa en sallad. Sen började musiken dra igång och en tjej satt och spelade trummor till all musik som  Dj:n spelade. Så jäkla coolt! Det förstärkte verkligen känslan. Och så var det mycket blandad musik, vilket vi gillar skarpt. Så vi dansade och sen tog vi en promenad i hamnen innan vi bestämde oss för att gå till Yoghurtland och äta frozen yoghurt, mums! Vid 1 snåret var vi hemma igen o somnade gott efter en heldag av aktiviteter. 

I morse började vi med att städa toaletterna innan vi städade alla rum. Så vid 11 tiden gick vi iväg för att försöka boka våra sista flygbiljetter. Efter många försök gav vi upp och gick hem och fyllde på energidepåerna med sallad och bröd, mumma! Sen gick vi till Peter Pan och lyckades boka biljett till Bali och tyvär(!!) biljett hem :( jag får ont i hjärtat. Även fast jag saknar alla hemma och mycket annat så vill jag inte åka hem. Detta känns så roligt och rätt. Men allt har väl sin tid antar jag :(
Sen gick vi till ett riktigt cafe, vilket alla har sagt till oss att vi måste göra och tog en STOR kaffe och en Sydney mudcake, så sjukt gott. Sen satt vi och småpratade lite innan vi började gå hemåt, påvägen hem stannade vi och handlade mat till veckan och sen gick vi hem och la oss i sängen. Linnea kliade mig på ryggen så jag nästan somnade och så kolllade vi igenom alla bilder Lisa tagit sen vi kom hit. Alltså shit vad mycket vi hunnit ändå. 
Ikväll har jag och Linnea spelat lite basket, eller spelat och spelat. Vi har kastat lite, lekt att vi varit med i one tree hill. Haha, basketplanen är typ som där(förutom vattnet). Bara det att efter ett tag började fladdermössen attackera oss. Till en början var vi inte så rädda, men sen flög dom lägre och lägre och närmare och närmare. Så vi höll på att dö. Med riktiga tjejskrik roffade vi åt oss våra saker och sprang med andan i halsen därifrån. Vi skrattade så vi höll på att kissa på oss! Men det var kul, även fast dom är läskiga. Och stora som hus, uscha! 

Nu är det läggdax, två veckor kvar att jobba :)













Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michaela Johansson

I denna bloggen skriver jag om mina äventyr i livet, jag började med Japan och skidåkning. Nu kommer jag skriva om mitt liv i Australien, välkomna!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela