michaelajohansson.blogg.se

Mittwoch

Publicerad 2013-10-16 13:32:34 i Allmänt

Då har snart denna veckan också gått. När onsdagen kommer känner man verkligen att helgen är på ingång. Och också 2 månader i sydney, usch varför kan vi inte bara sakta in tiden lite. Eller kanske inte nu, men sen när vi reser iaf!

Jag måste berätta om våra "polare" vi har på bussen till jobbet. Vilka stolpskott. Mitt emot oss sitter nästan varje dag en kille som typ ser ut som en uteliggare, fast han inte är det. Han ser riktigt sliskig ut. Och idag hade han med sig sin extremt höga flickvän, som visade sig att hon inte var hög utan bara var sån. Hon såg helt borta ut hela tiden och satt och smålog på ett riktigt konstigt sätt. Till höger om oss har vi en riktig kalkon, vilka ögon! Och världens längsta ögonfransar, perfekt stil o åker skateboard. Lite längre bak sitter hon, den omtalade frukost människan. Jag får panik. Hon är kines (inte för att det har med saken att göra), ser lite borta ut och har så sjukt konstigt kroppsspråk. Har man en fluga i ansiktet kanske man inte behöver vifta med hela armen, och kanske inte heller en halvmeter framför kroppen. Ja iaf tillbaka till frukosten, varje morgon sitter hon där på bussen och tar upp antingen sin yoghurt eller sin macka. Det värsta är att hon aldrig stänger munnen när hon äter. Blicken är tom och inte en min rör hon i hela ansiktet, mer än att hon tuggar aå man ser precis allt. Och på vägen hem tar hon fram en frukt, skalad och skivad i en påse. Sen äter hon direkt ifrån påsen, trycker in hela biten och slurp, på två sekunder har hon redan svalt den och börjat trycka in nästa bit samtidigt som hon sitter och viftar med armen och visar allt i sin mun. Linnea ligger verkligen i lä här vad det gäller att äta snabbt!
Nog om våra busspolare. 

Det är något fel på oss, vi äter och äter men det finns verkligen inget stopp. Idag har vi ätit en stor tallrik gröt, äggmacka, morot, briccoli, omelett, nötter, knäckebröd, yoghurt, morotsmos, äggmacka, kladdkaka och morotskaka. Men det finns inte ens på kartan att man ska vara i närheten av mätt. Har vi fått mask i magen eller vad är felet??

Ikväll tog vi iaf oss i kragen och gjorde något nytt. Vi gick till ett svenskt cafe, cafe svensson som också är svenska kyrkan. Vi åt äggmacka med kaviar, kladdkaka och morotskaka. Shit vad gott :) och så kunde man köpa massa avenska saker, så det kan nog tänkas att vi går dit någon mer gång för att få lite svenskkänsla. Men det jobbigaste när man kom in där var att alla pratade svenska, vi gick verkligen tänka efter vad vi sa, för här kan vi hå och prata om vad som helst, om vem som helst och ingen förstår. Men där fattade ju alla allt igen, så det blir jobbigt sen när vi kommer hem till sverige igen, haha!

Annars har det nog inte hänt så mycket, ringde och pratade med farmor och farfar lite innan. Var skönt att höra att dom hade det bra, snart ses vi igen :)

Kram på er allihop!








Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Michaela Johansson

I denna bloggen skriver jag om mina äventyr i livet, jag började med Japan och skidåkning. Nu kommer jag skriva om mitt liv i Australien, välkomna!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela